سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد خشن پليس ترکيه، معترضان را مصمم تر کرد

برخورد خشن پلیس در جریان اخراج معترضان ترک از میدان تقسیم، تظاهرکنندگان را مصمم تر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: در حالی که رجب طیب اردوغان مذاکره با نمایندگان مخالفان را آغاز کرده است، میدان تقسیم مهد اعتراض های مردمی در ترکیه، تحت تدابیر امنیتی شدیدی قرار دارد.

در سیزدهمین روز از اعتراضات مردم ترکیه در شهرهای مختلف و از جمله تظاهرات در میدان تقسیم در استانبول، اردوغان با نمایندگانی از گروه های مخالف وارد مذاکره شد.

اما هیات یازده نفره مخالفان، چندان نماینده معترضان ترک نیستند. اوضاع میدان تقسیم مهد اعتراضات ضد دولتی، در روز چهارشنبه موقتا آرام بود. گزارشگر این شبکه گفت: میدان تقسیم تحت تدابیر امنیتی شدیدی قرار دارد.

اوضاع آرام به نظر می رسد، اما تنش بر این میدان حاکم است. تظاهرکنندگان که از میدان بیرون رانده شده اند، در پارک گزل در نزدیکی میدان تجمع کرده اند. این معترضان به رغم برخورد شدید پلیس در پایان روز سه شنبه، همچنان به مخالفت های خود ادامه می دهند.

یکی از معترضان گفت: پلیس قبلا هم به سوی معترضان گاز اشک آور شلیک کرده بود. اما نوع گازی که دیشب (سه شنبه) از سوی پلیس مورد استفاده قرار گرفت، متفاوت بوده است و حتی با وجود استفاده تظاهرکنندگان از عینک و ماسک این گاز جدید آزار دهنده بود.

این برخورد خشن تنها عزم معترضان را افزایش داده است. پس از این حادثه، در آنکارا معترضان همچنان با رفقای خود در استانبول اعلام همبستگی می کنند. یکی از معترضان در آنکارا گفت: آن ها تهدید کرده اند که اگر به مقاومت ادامه بدهیم؛ ما را به زندان می اندازند و می خواهند ما را از محلی که در آن تجمع کرده ایم بیرون کنند. اکثر ما این جا نشسته ایم و کتاب می خوانیم. ما مقاومت می کنیم؛ اما به طور صلح آمیز.

اردوغان نخست وزیر ترکیه چهارشنبه با اعضای سازمان های غیر دولتی، جامعه مدنی و هنرمندانی که به عنوان نمایندگان تظاهرکنندگان معرفی شده اند، مذاکره کرد. معترضان انتخاب این افراد به عنوان نماینده را اقدامی خوسرانه می دانند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.