سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

مشکلات برق رسانی به کمپینگ ˈتنگه واشیˈ برطرف شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه از رفع معارضان و برطرف شدن کامل مشکلات برق رسانی به منطقه توریستی - تاریخی تنگه واشی خبر داد.

ˈسیداحمد حسینیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: با تمهیدها و برنامه ریزی های انجام شده، تشکیل تعاونی های روستایی به منظور پیگیری امور گردشگری در مناطق روستایی شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی، از تشکیل شرکت تعاونی ˈگل نرگسˈ در روستای ˈجلیزجندˈ بخش مرکزی شهرستان خبر داد و افزود: واگذاری تمام امور خدماتی و سرویس دهی گردشگران منطقه تنگه واشی زیر نظر و نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان توسط این شرکت در حال انجام است.

حسینی با اشاره به همکاری بسیار خوب اهالی این روستا و اعضای شرکت تعاونی با این نهاد، گفت: با تعامل دوسویه به وجود آمده، مشکل معارضان به عنوان یکی از مهمترین معضلات پیش روی برق رسانی به کمپینگ تنگه واشی رفع شد.

وی ادامه داد: ضعف همکاری بین بخشی میان دستگاههای متولی از دیگر مشکلات این امر مهم بود که با درایت فرماندار شهرستان مرتفع شد.

رییس اداره میراث فرهنگی فیروزکوه بیان کرد: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی برق رسانی به این منطقه آغاز می شود.

وی افزود: 5/4 کیلومتر خط هوایی و 5/1 کیلومتر خط زمینی برای برق رسانی به این منطقه با اعتباری بیش از 170 میلیون تومان پیش بینی شده است.

حسینی یادآور شد: با تحقق این مهم انجام خدمات مختلفی نظیر فوریت های پزشکی و امدادی، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، غذاخوری، زمین بازی کودکان و روشنایی محوطه کمپینگ امکانپذیر می شود.

تنگه واشی یا ˈساواشیˈ مکانی تفریحی و توریستی در حدود 15 کیلومتری شمال غربی شهرستان فیروزکوه است که آب و هوای مناسب این منطقه در تابستان ها، جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران را جذب می کند.

یکی از جذابترین بخش های سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانه ای است که بین یک دره سنگی قرار دارد.

تنگه واشی علاوه بر طبیعت و مناظر زیبا و آب و هوای مناسب، دارای آثار باستانی از جمله وجود یکی از سه کتبیه معروف دوره قاجار است./س



برچسب ها: برق ، تنگه واشی ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.