سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان خود را وادار به غذا خوردن نکنيد

يک متخصص تغذيه گفت: در هيچ شرايطي والدين کودکان خود را وادار به غذا خوردن نکنند.

 نياز محمدزاده هنرور در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: والدين در مصرف مواد غذايي نبايد کودکانشان را اصرار به خوردن کنند لذا مي‌بايست مادران در عين رعايت نظم و انضباط در ساعات غذايي و خودداري بيش از حد تغذيه کودکان بتوانند تضمين کمتر رشد و سلامت کودکان خود باشند.

اين متخصص تغذيه در ادامه داد: عدم استفاده از گروه غذايي گوشت به ويژه گوشت قرمز و تمايل به استفاده از لبنيات به ويژه شير به همراه غلات صبحانه از جمله رفتارهايي است که در دوره کودکي بسيار به چشم مي‌خورد که اين تغيير الگوي غذايي مي‌تواند منجر به کمبود روي و آهن در کودان ما مي‌شود، لذا به توجه و جلوگيري از ايجاد چنين عادات غلط غذايي در اين دوران زندگي بسيار تاکيد مي‌شود.

هئرور در ادامه بيان کرد: اصرار به مصرف بيش از حد غذا و در نظر گرفتن چاقي بعنوان سلامت کودکان از جمله رفتارهاي ديگري است که مادران بايد از آن خودداري کنند.

اين متخصص تغذيه اظهار داشت: براي جلوگيري از ايجاد چنين عقايد غلطي، مادران بايد با مواد مغذي مورد نياز کودکان خود آشنايي کامل داشته باشند تا از ايجاد چاقي و مشکلات مرتبط با آن و همچنين لاغري و عواقب آن جلوگيري کنند./ع2
برچسب ها: کودک ، غذا ، چاقی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.