سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد؛

اجرای برنامه سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه در سال تحصیلی جدید از یکم خرداد در شهرستانهای تحت پوشش و از ۱۸ خرداد در شهر تهران اجرا شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، احمد جنیدی جعفری با اشاره به اجرای برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه در سال تحصیلی 93-92 بیان کرد: این برنامه توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنائی و اداره کل آموزش و پرورش شهر و شهرستانهای استان تهران، انجام شده است.

وی از والدین نوآموزان بدو ورود به مدرسه در سال تحصیلی 93-92 خواست این برنامه را برای ارتقای سلامت فرزندانشان جدی گرفته و با اهتمام بیشتری با اجرای این برنامه در مراکز بهداشتی درمانی همکاری کنند.

وی ادامه داد: در این برنامه 43 پایگاه سنجش سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت دارند. تعداد 19 پایگاه در شهر تهران تحت پوشش مرکز بهداشت غرب و مرکز بهداشت شمال غرب است و 24 پایگاه نیز در شهرستانهای شهریار، رباط کریم، قدس، ملارد و بهارستان فعالیت دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با تلاش و کوشش روسای مراکز بهداشت و مدیران شبکه های بهداشت تحت پوشش از مجموع 43 پایگاه سنجش، در 18 پایگاه، پزشک برای انجام معاینات بالینی و تکمیل شناسنامه سلامت دانش آموزان مستقر است و 25 پایگاه سنجش بعدی به مراکز بهداشتی، درمانی تحت پوشش دانشگاه ارجاع داده می شوند تا معاینات بالینی و تکمیل شناسنامه سلامت دانش آموزان توسط پزشکان مستقر در مراکز بهداشتی، درمانی انجام شود.

جنیدی ادامه داد: در این برنامه تمام معاینات بالینی دانش آموزان بر اساس بسته خدمتی مصوب وزارت بهداشت و شناسنامه سلامت دانش آموز صورت می‌گیرد و در غربالگری اولیه، اندازه گیری قد و وزن، رسم BMI ، بینائی سنجی، شنوایی سنجی، بررسی هوش و استعداد تحصیلی و معاینات کامل پزشکی انجام می شود و در هر مرحله در صورت لزوم ارجاع به مراحل تخصصی، پزشکان و مراکز تخصصی صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: پس از تأیید سلامت دانش آموز، شناسنامه سلامت تکمیل شده توسط پزشک، مهر و تایید شده و دانش آموز برای ثبت نام قطعی به مدرسه محل ثبت نام ارجاع می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران تأکید کرد: در برنامه سنجش سلامت دانش آموز که تا پایان شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت، پیش بینی می‌شود، تعداد 66هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد معاینه و سنجش قرار گیرند و برای آنها شناسنامه سلامت تکمیل شود./س
برچسب ها: علوم ، پزشکی ، دانشگاه ، دبستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.