سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

آغاز فصلی جدید برای تاریخ ملت ایران

حرکتی دوباره با دستان ملت حماسه ساز برای سرنوشت ایران


هرچه به 24 خرداد روز انتخاب ، انتخابی اصلح /برای ساختن شهرو روستا و کشوری آباد ومقتدر/ 3 روز مانده به روزانتخابات تنوع تبلیغات داغ و داغتر شده و هر یک از کاندیدها ی شورا وروستا بادان وعده ها و تشریح برنامه های خود هریک سعی دارند آرای بیشتری را به سوی خود جلب کنند.

دربین کاندیدها ی خراسان شمالی از هر قشری دیده می شود. از خلبان و شهردار وبرخی از اعضای شوراهای کنونی و کارشناس و مهندس و وکیل و بازاری و کارگر و......هر یک با شعار و برنامه ای برای آبادانی شهر روستا آمده اند.

یکی وعده استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانکها را برای ساخت طرح های ساختمانی و فرهنگی و اجتماعی شهر را به مردم می دهدیکی مردم را در پروژه های اقتصادی شهر سهیم می کند، دیگری با وعده دفاع از حقوق مردم در شهرداری به میدان آمده است.

یکی باوعده ایجاد درآمدهای جدید برای شهرداری و کاهش عوارض صنفی و شهری یکی با شعار من آمده ام تا شورای شهر باشم نه شورای شهرداری ،یکی با وعده کاهش ترافیک شهر بجنورد/ برخی کاندید ها هم در مساجد ومحافل برای مردم سخنرانی وبه تشریح برنامه های خود می پردازند.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد هم به همین بهانه به میان مردم رفته و انتظارات آنهارا از مردم جویا شده است.

آقای غلامی یکی از شهروندان بجنوردی در گپ و گفتی صمیمی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،می گوید:ما از شوراهای گذشته هیچ گونه عملکردقابل توجهی ندیده ایم این شوراها نیز مثل دوره های گذشته برای مردم کاری انجام نمی دهند بلکه برای رشد و پیشرفت کار خودشان پای کار می آیند.

وی می افزاید: ایجاد اشتغال و کار برای جوانان از جمله وظایفی است که شوراها باید انجام دهند.

کمی جلوتر کارگر فضای سبز شهرداری در پارک شهر بجنورد با بیان اینکه عملکرد شوراهای دور چهارم در حد ایده آل نبود می گوید :از همین پارک ها که شروع کنیم فعالیت شوراها دیده می شود که چند میز مناسب برای بازی شطرنج ندارد در حالیکه در پارک ها ی شهر های دیگر امکانات مناسب به چشم می خورد.

شهروند دیگری از عملکرد شوراها نسبتا راضی است و می گوید: توجه شورای شهر و روستا به عمران و آبادانی روستاها و داخل شهر و همچنین گرفتن عوارض کمتر از سوی شهرداری و درک کردن قشر ضعیف جامعه از جمله انتظارات مردم از شورای شهر است.

خانم طیبه اعزازی می گوید:شوراها تا پای کار نیامده اند و از دور نظاره گر مشکلات مردم هستند شعارها و وعده های زیادی به مردم می دهند اما وقتی سرکار آمدند وپشت میز نشستند تمام وعده وعیدهایشان را فراموش می کنند.

وی بیکاری و مجرد بودن جوانان بزرگترین معظل جامعه کنونی عنوان می کند.

وقتی عملکرد شوراها را از آقای حصاری می پرسم ، بایک ریشخندی می گوید:آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است.

وی می گوید:ما هر توقعی از شوراهاداشته باشیم عملی نمی شود پس بهتر است که هیچ توقعی نداشته باشیم.

آقای عظیمی در حالی که به دوچرخه اش تکیه زده و بازی جوانان را تماشا می کرد، می گوید: معمولا وعده ها انجام نمی شود چون از شعار دادن تا عمل کردن فاصله ای بسیار است.

وی با اشاره به اینکه شهر بدون شورا هم خوب نیست ،تصریح می کند: داشتن شورا باید به گونه ای باشد که به وضع و مشکلات مردم رسیدگی کنند و از ضایع شدن حق مردم جلوگیری کنند.

خانم کشمیری یکی دیگر از شهرندان از عملکرد شوراها اظهار رضایت کرده ومی گوید:شوراها باید خدمت صادقانه داشته باشد و فقط برای اسم و رسم بر سر کار نیامده باشد و بودجه هایی را برای اشتغال و ازدواج جوانان اختصاص دهند.

عماد محمدی یکی دیگر از شهروندان می گوید: یکی از نقاط ضعف شوراها عدم اطلاع رسانی در خصوص عملکردهای شوراها است.

وی خواسته ای هم از کاندیدها داشت: کاندیدهایی که به عنوان شوراها برسر کار حاضر می شوند به حاشیه شهرها برای پیشرفت و رشد شهری رسیدگی و به زیر ساخت های اصلی بپردازند.

در ذهن برخی هم این سوال مطرح بود :که آیا کسانی که بر مسند شوراها ی شهر وروستا تکیه خواهند زد ، توانایی انجام وعده های داده شده را دارند، برخی هم با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه ( وعده ای داده شود که توان انجام ان را دارند) از کاندیدها می خواستند وعده های معقول به مردم بدهند .

با توجه به اینکه شهر بجنورد بیش از 2هزار و500متر فضای تبلیغاتی در نظر گرفته است /اما برخی از کاندیها ی شورا ها بر درو دیوار شهر تبلیغات کرده اند و هنوز نیامده هزینه پاکسازی را بردوش شهردار گذاشته اند.

به امید حماسهای پر شورو انتخاب اصلح انشاءا.../س

برچسب ها: فصلی ، نو ، تاریخ ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.