سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری:

تجاری‌‌سازی اختراعات موجب مقابله با تحریم‌های دشمنان می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: تجاری سازی اختراعات یکی از راه‌های مقابله با مخالفان نظام و دشمنان کشور به ویژه آمریکا است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، خداداد پیرعلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سومین جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهرنگ 154 طرح انتخاب شد، در این جشنواره مخترعان استان با 33 طرح شرکت کرده بود.

وی افزود: در این جشنواره 65 طرح از استان اصفهان، 26 طرح از استان مرکزی، 12 طرح از استان قم، 13 طرح از سایر استان‌ها و پنج طرح از بنیاد ملی نخبگان شرکت کرده بود.

پیرعلی از برگزیده شدن 13 طرح از مجموع 33 طرح شرکت کننده در سومین جشنواره اختراعات کوهرنگ خبر داد و گفت: زنان مخترع و نخبه موفق به ارائه پنج درصد از طرح‌های پذیرفته شده در این جشنواره شدند.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته به 13 طرح پذیرفته شده اعتباری افزون بر 3 الی 4 میلیون تومان اختصاص داده می‎شود.

وی با اشاره به سایر طرح‌های برگزیده در جشنواره کوهرنگ، خاطرنشان کرد: 17 طرح از استان اصفهان، 9 طرح از استان مرکزی و یک طرح نیز از استان قم تأییدیه علمی بنیاد را دریافت کرد.

پیرعلی با اشاره به شرایط پذیرش آثار در این جشنواره، گفت: قابلیت ورود به بازار، قابلیت رقابت با طرح‌های مشابه یا مدل‌های خارجی و ممانعت از واردات سایر محصولات از جمله این شرایط محسوب می‎شود.

این مسئول تجاری سازی اختراعات را یکی از راه‌های مقابله با مخالفان نظام و دشمنان کشور به ویژه آمریکا دانست و اذعان داشت: یکی از رسالت‌های بنیاد نخبگان حمایت از طرح‌ها و کمک به تجاری سازی آنها است، چراکه تجاری سازی ایده‌های نخبگان موجب ایجاد شغل، به حرکت در آمدن چرخه تولید و نهایتا بهبود اوضاع اقتصادی کشور خواهد شد.
برچسب ها: شهرکرد ، اختراعات ، نخبگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.