سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کسانی که در پی ناامید کردن مردم هستند اشتباه می‌کنند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که ان‌شاءالله در 24 خرداد، مردم جانانه در انتخابات شرکت می‌کنند، اظهار داشت: کسانی که فکر می‌کنند با حرف‌های غمبار و مایوس‌کننده می‌توانند مردم را ناامید کنند در اشتباه هستند، چرا که آنها در بین مردم نیستند و عزت و عظمتی را که در افق نگاه فرزندان این کشور شکل بسته نمی‌بینند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، بیگی در جمع مردم تسوج در مسجد جامع این شهر، با اشاره به این که برخی افراد فکر می‌کنند که مردم نیازمند منجی هستند تا آنها را از این فلاکت نجات دهد، افزود: آنها باید به میان مردم شهرها و روستاها بیایند و شور و نشاط مردم را در آرمان‌خواهی و استقلال‌طلبی مشاهده کنند.

وی با بیان این که این افراد در انتخابات 24 خرداد، باز هم پیام انتخابات 84 و 88 را دریافت خواهند کرد، گفت: در انتخابات پیش رو یک بار دیگر پیام آرمان‌خواهی از سوی مردم ایران صادر خواهد شد و دولت جدید با پشتیبانی مردم با قدرت از حقوق ملت ایران در عرصه جهانی دفاع خواهد کرد.

علیرضابیگی، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را نشانه بصیرت و دلدادگی ملت ایران عنوان کرد و با بیان این که ان‌شاءالله در 24 خرداد همه در صحنه خواهند بود، افزود: ما به عنوان دولت تا آخرین لحظه تمام تلاش خود را صرف می‌کنیم تا نشان دهیم دولتی که برآمده از رأی مردم و برخوردار از محبت مردم است در آخرین روزها نیز مانند روزهای اول به دنبال خدمت است.

وی با بیان این که مردم، دولتی فراتر از دولت‌های گذشته طلب می‌کنند، گفت: افق توقعات مردم ما بسیار بالاتر از دولت‌های گذشته است و کسانی که این روزها درباره آینده رجز می‌خوانند باید بدانند که کار سختی پیش رو دارند؛ چرا که عملکرد دولت فعلی، کف توقعات مردم است و دولت آینده باید تلاش بیشتری برای پاسخگویی به مطالبات مردم داشته باشد.

علیرضابیگی با اشاره به این که دولت کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد و به همین دلیل، دفاع از عملکرد دولت نمی‌تواند شایبه انتخاباتی داشته باشد، افزود: همین امر ما را مصمم می‌کند که با تلاش بیشتری کار کنیم تا کسانی که در پی اتهام‌زنی به دولت هستند بهانه‌ای نداشته باشند و سعی ما این است که تا آخرین لحظه خدمت، به وعده‌های خود عمل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که انتخابات ریاست جمهوری، صحنه رویارویی دو گفتمان سازش و مقاومت است، در تحلیل اوضاع کنونی منطقه و نقش مقاومت در این تحولات، اظهار داشت: امروز نظام سلطه به سردمداری آمریکا با تمام قدرت و با پشتیبانی مرتجعین عرب و ترکیه، هجمه عظیمی را علیه سوریه آغاز کرده‌اند، اما مردم سوریه با تکیه بر حقانیت مقاومت به پیروزی‌های بزرگی دست یافته‌اند.

وی با بیان این که دشمنی با اهل بیت و صحابه پیامبر در طول تاریخ ادامه داشته، افزود: این دشمنی پس از 1400 سال توسط تروریست‌های سلفی که استمرار حرکت بنی‌امیه هستند همچنان ادامه دارد و کسانی که در پرونده آنها جنایاتی مثل ابوغریب و گوانتانامو و کشتار مردم عراق وجود دارد شرمی از این که این جنایت‌ها را در حق مردم سوریه نیز مرتکب شوند ندارند.

علیرضابیگی با بیان این که در تحولات سوریه، پیشروی با مقاومت بوده است، گفت: در حالی که ما نگران سوریه در مقابل هجمه‌ها بودیم، اما مردم سوریه رمز پیروزی را در مقاومت یافته و به همین جهت به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران، پشتیبان مقاومت است، افزود: تحولات سوریه ادامه جنگ‌های 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب با صراحت اعلام کردند جمهوری اسلامی جریان ضدصهیونیستی را تقویت کرده و واهمه‌ای از بیان آن ندارد.

علیرضابیگی به تحولات اخیر کشور ترکیه نیز اشاره کرد و با بیان این که حوادث ترکیه درسی برای سردمداران این کشور است، گفت: آنها به عنوان دولت اسلامگرا به جای این که حامی تمدن اسلامی باشند پشت تروریست‌های سلفی ایستادند و نتیجه این اشتباه، امروز در میدان تقسیم استانبول مشاهده می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که به فرموده مقام معظم رهبری، دنیا در حال گذر از یک پیچ تاریخی است، اظهار داشت: در این شرایط، نظم قدیم از بین رفته و دنیا به سمت نظم جدید در حال حرکت است و تمام بازیگران این صحنه در تلاش هستند تا در نظم جدید، جایی برای خود دست و پا کنند.

وی با بیان این که نظام سلطه و آمریکا در تلاش است تا در این شرایط، نقشی برای جمهوری اسلامی دیده نشود، گفت: با وجود این تلاش‌ها امروز جمهوری اسلامی در اوج عظمت و قدرت است و تمام تحولات منطقه با الهام از انقلاب اسلامی روی داده است.

علیرضابیگی اضافه کرد: موفقیت‌های جمهوری اسلامی به خاطر مقاومت به دست آمده و اگر این موفقیت‌ها به شکل‌گیری تمدن و قدرت اسلامی منجر شود آمریکا ناچار به خروج از منطقه خواهد بود.

وی با بیان این که تمام تلاش دشمنان این است که جمهوری اسلامی را پایین بکشند و با دادن آب‌نبات، ایران را از الماس دور کنند، افزود: گاهی برخی افراد نادان داخلی هم آب‌نبات را به جای الماس به مردم نشان می‌دهند و از سازش و آشتی سخن می‌گویند.

علیرضابیگی با اشاره به این که دشمن درصدد است تا جمهوری اسلامی در مرزهای خود محدود شود و در این شرایط، کسانی بر طبل سازش و عقب‌نشینی می‌کوبند، خاطرنشان کرد: ملت ایران در سایه عشق و محبت اهل بیت و به طور خاص نهضت امام حسین(ع) به سمت پیروزی و موفقیت در حرکت است و در این مسیر به سازش فکر نمی‌کند.

وی با تاکید بر این که قرار نیست راه رفته را بازگردیم، گفت: کسانی که از سازش حرف می‌زنند و آمریکا را به عنوان کدخدا معرفی می‌کنند و از لزوم کنارآمدن با آمریکا سخن می‌گویند و پیشرفت کشور را به آشتی با آمریکا حواله می‌دهند، از گفتمان انقلاب اسلامی که به خاطر آن این همه شهید داده‌ایم دور هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که باید به کسانی که از سازش حرف می‌زنند خندید، به مقایسه شرایط ایران و مصر پرداخت و گفت: دو سال قبل از انقلاب اسلامی ایران در سال 57، مردم مصر به نوکری آمریکا سر خم کردند و با تسلیم شدن در برابر پیمان کمپ‌دیوید، به فرمانبری حاکمی مانند انور سادات و جنایتکاری مثل حسنی مبارک راضی شدند و اکنون بعد از 37 سال، حال و روز آنها این‌گونه است که می‌بینیم.

وی با بیان این که در همان ایام، مردم ایران مسیر استقلال‌طلبی، آرمان‌خواهی و عزت را انتخاب کرد و سختی‌های زیادی را در این راه متحمل شد، افزود: اگر ایران امروز را با مصر مقایسه کنیم خواهیم دید که کدام‌یک در نقطه اوج عزت و عظمت هستند.

علیرضابیگی گفتمان انقلاب اسلامی را مترادف با عزت و استقلال سیاسی عنوان کرد و گفت: طرفداران سازش ما را به آینده‌ای سوق می‌دهند که ما در مقابل آمریکا، دست دراز کنیم؛ در حالی که اگر اختیار دست آمریکا باشد اجازه دستیابی به هیچ پیشرفتی را به ما نمی‌دهد.

وی به دستاوردهای هسته‌ای کشور در دولت‌های نهم و دهم اشاره و خاطرنشان کرد: دولت احمدی‌نژاد صرفنظر از کارهای عمرانی بزرگ، توانست شرایطی را فراهم کند که بتوانیم بر روی آرمان‌های خود پافشاری کنیم و همین اعتماد به نفسی که در این شرایط به دست آمد بسیار باارزش است.

علیرضابیگی با بیان این که طرفداران سازش که امروز شرایط کشور را غمبار و غبارآلود نشان می‌دهند، همان کسانی هستند که پیمان تعلیق و تعطیل فعالیت‌های هسته‌ای را امضا کرده بودند و امروز زبان‌درازی می‌کنند، افزود: واقعیت‌های موجود غیرقابل کتمان است و مردم خیانت این جماعت را هرگز فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به این که انتخابات، نقطه تجدید قوای ملت ایران در پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب است، اظهار داشت: این جماعت در انتخابات 88 بر این تکیه کرده بودند که اگر آرای خاکستری به صحنه بیایند پیروزی با آنهاست؛ اما خلاف این موضوع مشاهده شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که عزت و سعادت ما در گرو استقامت و پایداری است، افزود: دشمنان می‌گویند که اگر ایران با ما آشتی کند، تحریم‌ها را لغو می‌کنیم در حالی که این حرف‌ها به قصد فریب دادن ملت ایران است، اما ملت ایران هوشیارتر از آن است که فریب این وعده‌ها را بخورد.

وی با بیان این که حماسه سیاسی مد نظر رهبر انقلاب محقق خواهد شد، تاکید کرد: ملت ما از صمیم قلب بر اعتقادات خود پافشاری می‌کند و در انتخابات 24 خرداد با تمام وجود این موضوع را اعلام خواهد کرد.

علیرضابیگی، آموزه‌های دینی و انقلابی را ضامن عزت و عظمت ملت ایران و تبدیل جمهوری اسلامی به کانون آرمان‌خواهی در دنیا دانست و گفت: ملتی که مادر پیر آن با افتخار، فرزند شهیدش را فدایی علی‌اکبر می‌داند، هیچ ترسی از توطئه‌ها ندارد و تا زمانی که پرچم امام حسین(ع) بر بالاترین نقطه ایران در اهتزاز است، این کشور در مقابل هجمه‌ها بیمه است و زور هیچ ابرقدرتی به این ملت نمی‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی به شهر تسوج، اظهار داشت: خدا را شاکریم که جمهوری اسلامی، بستر خدمت را برای ما فراهم کرده و با تلاش مسئولان، خواسته مردم محقق شده است.

وی با بیان این که صرف منابع در مسیر خواسته‌های مردم موجب خیر و برکت است، افزود: ما به عنوان دولت هر چه داریم متعلق به مردم است و توفیق دولت این است که تا این اندازه مورد لطف و محبت مردم قرار دارد.

علیرضابیگی همچنین با اشاره به تاخیر در اتمام بزرگراه صوفیان-شبستر، کمبود منابع مالی در سال گذشته را علت این تاخیر اعلام کرد و گفت: سال 91 سال بسیار سختی از نظر منابع مالی بود و دولت احمدی‌نژاد در سال گذشته، با دست خالی امور را اداره کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تخصیص اعتبار آذربایجان شرقی، 18 درصد بود که در نهایت 10 درصد آن تبدیل به اعتبار شد و با همین رقم، استان را اداره کردیم.

علیرضابیگی ادامه داد: علاوه بر این سال گذشته حادثه زلزله نیز در استان ما روی داد که حاصل آن بیش از پنج هزار کیلومتر مربع ویرانی و 400 هزار نفر بی‌خانمان بود که بدون منابع خاص اعتباری باید شرایط را اداره می‌کردیم.

وی با بیان این که نباید روزهای سخت را فراموش کنیم، افزود: وقوع زلزله و لزوم ساماندهی مردم آسیب‌دیده، موجب شد که به ناچار از برخی پروژه‌ها صرفنظر کنیم و همه چیز را در مناطق زلزله‌زده متمرکز کنیم.

علیرضابیگی با اشاره به همدلی مردم، دستگاه‌ها و نیروهای مسلح در جریان بازسازی مناطق زلزله‌زده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانستیم به فضل الهی از بحران زلزله با سربلندی عبور کنیم و تا پایان آذر ماه همه مردم مناطق را به زیر سقف مطمئن، منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به مردم قول داده بودیم که در سال گذشته، بزرگراه صوفیان-شبستر را افتتاح کنیم که نتوانستیم و دلیل آن را نیز با شهامت به مردم اعلام می‌کنیم.

علیرضابیگی با بیان این که بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان با وجود مشکلات اجرا شد که برخی از آنها در سفر اخیر هیأت دولت به استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: ان‌شاءالله بزرگراه صوفیان-شبستر نیز به زودی با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد و علاوه بر آن همه پروژه‌های مهر ماندگار نیز در این دولت عملی خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که برخی افراد، حرف‌های نامربوط می‌زنند و هر کم و کسری که دارند بر سر دولت خراب می‌کنند، افزود: البته از نظر مردم این‌گونه نیست و نشانه آن نیز لطف و محبت مردم به دولتمردان است.

علیرضابیگی با اشاره به درخواست اهالی بخش تسوج برای ارتقای این بخش به فرمانداری، گفت: تاسیس فرمانداری، قواعد خاصی دارد که البته این خواسته از طرف ما پیگیری می‌شود و اگر شرایط این بخش مهیا باشد، از طرف ما مضایقه‌ای نخواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد سرور و سالار شهیدان، گفت: امت اسلام، امام حسین(ع) را نماد پیروزی حق می‌شناسند و تا تاریخ هست، علم امام حسین(ع) علم حقانیت خواهد بود.

وی افزود: خوشحالم که در چنین روزهایی افتخار حضور در جمع همشهریان خود را دارم و از این طریق سلام مخصوص رییس جمهور محترم را به شما ابلاغ می‌کنم./س

 

برچسب ها: انتخابات ، شرکت ، غمبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.