سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه نقشه های ملی و فراملی در حوزه مخاطرات طبیعی/رتبه سوم ایران در دنیا در بروز سوانح طبیعی

معاون سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور گفت: ايران از نظر بروز سوانح طبيعي درجهان رتبه سوم را دارد و سالانه چهار تا ۱۲ درصد توليد ناخالص ملي صرف جبران خسارات ناشي از اين امر مي شود .

جليل قلمقاش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مسئولان باید توجه بیشتری نسبت به جايگاه ايران از نظر سوانح طبيعي داشته باشند افزود: کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای جهان دراين زمينه رتبه خوبي ندارد . 

قلمقاش با بيان اينكه ايران در يكصد سال گذشته سهم ۱۶.۵ درصدي از نظر ميزان زلزله هاي بالاي تلفات ۱۰ هزار نفري را داشته ، گفت : اين آمار در ۵۰ سال اخير سهم ايران را به رقم ۳۲ درصدي مي رساند . 

وي از زلزله و سيل به عنوان مخاطرات اصلي طبيعي در ايران نام برد و گفت: خشكسالي ، طوفان ها، آتش سوزي جنگل ها و امروزه پديده ريزگردها از معضلات كشور در ارتباط با سوانح طبيعي محسوب مي شود . 

اين مقام مسئول افزود: چنانچه به ميزان خسارات ناشي از سوانح طبيعي توجه نكنيم ، درواقع منابع كشور را هدر داده و اين مساله اهميت بالايي دارد . 

وي گفت : سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور به موضوع مخاطرات طبيعي توجه ويژه اي دارد به گونه اي كه اين مهم به موازات فعاليت اكتشافي در بخش معدن دنبال مي شود . 

قلمقاش از تهيه نقشه هاي ملي و فرا ملي در زمينه سوانح طبيعي از سوي اين سازمان خبر داد و گفت : امروز همه كشورهاي جهان با يكديگر براي كاهش مخاطرات ناشي از سوانح طبيعي همكاري مي كنند و ايران نيز در اين زمينه گام هايي را برداشته است .
انتهای پیام/
برچسب ها: مخاطرات ، معدن ، اکتشافات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.