سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

تحول عظیم در منطقه با فعال شدن بخش معدن و گردشگري / در آينده نزديك در ۱۲ بازارچه مرزی سوخت به مرزنشینان عرضه می شود

استاندار سيستان و بلوچستان با تبريك اعياد شعبانيه و روز پاسدار و جانباز به توانمنديهاي اقتصادي بويژه در بخش كشاورزی، مرز، معدن و گردشگري استان گفت: با وجودي كه ۱۵ سال خشكسالي مشكلات متعددي بر اين استان وارد كرد اما توجه و تلاش مسوولان و مردم استان موجب رونق كشاورزي شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حاتم ناروئی در جلسه شورای اداری استان اظهار كرد: شركتهاي سهامي زراعي را مجددا احيا خواهيم كرد و از تسهيلات فراوان در نظر گرفته شده براي بخش كشاورزي كه در گذشته دو ميلياد تومان بوده و اكنون به ۲۰۰ ميليارد تومان افزايش پيدا كرده بايد نهايت بهره برداري انجام شود.

ناروئي تصريح كرد: فعاليتهاي كشاورزي نيازمند عزم جدي نيروهاي بومي است و دستگاههاي دست اندركار نيز موظف به حمايت و پشتيباني از فعالان اين بخش چه نيروهاي بومي و غير بومي هستند.

رييس شوراي اداري سيستان و بلوچستان ادامه داد: بخش معدن و گردشگري اين استان نيز از توانمندي و ظرفيت بسيار زيادي برخوردار است كه بايد با سرمايه گذاري و جذب نيروهاي بومي و غير بومي اين حوزه ها نيز فعالتر از گذشته شده و تحول اساسي در منطقه ايجاد كنند.

وي تصريح كرد: سيستان و بلوچستان امن ترين استان كشور است و اگر اختلافات خانوادگي و فاميلي بعضا موجب برخي درگيريها مي شود نبايد آن را به حساب ناامني گذاشت زيرا اين قبيل مشكلات از جمله قتل و سرقت در ساير استانها نيز اتفاق مي افتد.

استاندار سيستان و بلوچستان وجود مرز براي اين استان را فرصت بسيار مغتنمي دانست و گفت: مرز موقعيت و فرصت بسيار خوبي براي مردم اين استان فراهم كرده و بايد به نحو شايسته از آن استفاده كرد، اكنون در ۱۴ نقطه مرزي بازارچه ايجاد شده كه مي توانند در معيشت خانوارهاي مرزنشين نقش مهمي ايفا كنند.

وي افزود: اكنون در دو بازارچه شهرستان هاي هيرمند و سراوان مواد سوختي تحويل مرزنشينان مي شود تا با فروش آن به كشورهاي همسايه امرار معاش كنند و در آينده نزديك در ۱۲ بازارچه ديگر نيز اين طرح اجرا خواهد شد.ناروئي خاطر نشان كرد: در گذشته روزانه شش ميليون ليتر موادسوختي از طريق مرزهاي اين استان قاچاق مي شد كه اكنون به بركت اقدامات انجام شده در زمينه كنترل مرز و فروش سوخت به مرزنشينان از خروج سرمايه هاي ملي توسط سودجويان و قاچاقچيان جلوگيري مي شود.

نماينده عالي دولت در استان با اشاره به افتتاح دو مركز كاهش آسيب هاي اجتماعي معتادان پر خطر گفت: سيستان و بلوچستان بايد از لوث قاچاق و قاچاقچي و فروشنده موادمخدر پاكسازي و معتادان نيز به مراكز ترك اعتياد هدايت شوند و اين استان از اين لحاظ در رديف استانهاي پاك قرار گيرد./ب


برچسب ها: تحول عظیم ، منطقه ، با معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.