سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای قرارداد مرحله دوم طرح توسعه میدان نفتی منصوری

قرار داد طرح توسعه میدان نفتی منصوری بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به نمایندگی از طرف شرکت ملی نفت ایران به عنوان پیمانکار و شرکت نفت و گاز پرشیا به ارزش به 345میلیون یورو و 6 هزار و 300میلیارد ریال به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این طرح در جهت تحقق تولید 150هزار بشکه نفت در روز از میدان نفتی مزبور صورت می گیرد که در این مرحله احداث واحد بهره برداری و نمک زدایی هر کدام با ظرفیت 75هزار بشکه نفت در روز پیش بینی شده است.
 
بورد افزود: در این مرحله 22حلقه چاه حفاری می شود که 18حلقه آن تولیدی و چهار حلقه دیگر به منظور تزریق پساب خواهد بود.
 
وی از احداث کارخانه های گاز و گاز مایع، تقویت فشار، شیرین سازی و نمک زدایی گاز به همراه خطوط لوله برای انتقال گاز و مایعات گازی و تاسیسات جنبی مربوط در این مرحله خبر داد.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ارزش قرار داد را 345میلیون یورو و 6 هزار و 300میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح در قالب 2 قرار داد سطح الارضی و تحت الارضی انجام می شود که حفاری چاه ها در قالب قرار داد تحت الارضی و احداث تاسیسات در قالب قرار داد سطح الارضی انجام می شود.
 
وی گفت: این قرار داد بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به نمایندگی از طرف شرکت ملی نفت ایران به عنوان پیمانکار و شرکت نفت و گاز پرشیا به عنوان مجری امضا شد.
 
بورد افزود: مدت قرارداد 60 ماه است که مراحل و تاسیسات مختلف در این مدت از حفاری چاه ها و احداث تاسیسات در این مدت تا پایان سال 96 انجام خواهد شد.
 
این قرارداد  به صورت EPCF (مهندسی، تأمین کالا، ساخت و تأمین مالی) شامل مهندسی، خرید، ساخت و تامین مالی تاسیسات تحت‌الارضی و سطح الارضی توسعه میدان نفتی منصوری است.
 
وی گفت: کار طراحی، مهندسی و اجرای طرح توسط کارشناسان و متخصصان داخلی انجام می شود، همچنین به غیر از درصدی بخش عمده کالاها خرید داخلی است.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت : تلاش شده تمام فناوری که در تاسیسات گازی و نفتی این طرح استفاده می شود فناوری روز جهان باشد.
 
میدان نفتی منصوری در 80کیلومتری جنوب شرقی اهواز واقع است. ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب و تاسیسات 5 شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان مستقر در 5 استان جنوب غرب کشور به عنوان محل اجرای این طرح در نظر گرفته شده‌اند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.