سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربايجان شرقي/

زیر ساخت های تولیدی بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های تولیدی بخش کشاورزی، راه های ارتباطی و تکمیل جایگاه های دائمی دام از جمله نیازهای اساسی مردم مناطق زلزله‌زده ارسباران است که باید به آن بیش از پیش توجه شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، عباس فلاحی باباجان در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستا‌ن‌های اهر و هریس گفت: درصد قابل توجهی از محصولات زراعی به علت نبود "جاده بین مزارع" از بین می رود و با توجه به پیشرفت علوم و فنون و استفاده از ابزار و ماشین آلات کشاورزی و ضرورت انتقال مناسب بدون کمترین ضایعات محصولات تولیدی به مراکز فروش، احداث و بهسازی جاده های بین مزارع را دوچندان ساخته است.

وی با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب بنا به فرموده مقام معظم رهبری، دهه پیشرفت و عدالت است و همه برنامه ریزی‌ها و تلاش‌ها باید با این جهت گیری انجام شود، گفت: ظرفیت عمده اقتصادی شهرستان های اهر و هریس در بخش کشاورزی بوده، لذا باید تلاش شود با همکاری کشاورزان پیشرو منطقه، در توسعه حوزه کشاورزی حرکت‌های قابل توجهی انجام گیرد.

فلاحی باباجان اضافه کرد: سیاست‌های حمایتی نیاز به ابزارهایی دارد که از آن جمله اطلاع از وجود مزیت نسبی منطقه است و آگاهی از آن می‌تواند جهت و میزان حمایت‌های دولت را توسعه بخشد.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران ترویج باید اطلاعات کامل و مطمئن‌ آموزشی و ترویجی را در اختیار کشاورزان قرار دهند، افزود: با حمایت از بهره برداران می‌توان به خودکفایی دست‌ یافت. کشاورزی به اعتبار شاخص‌های مهم اقتصادی به درستی محور توسعه کشور تلقی شده و از مهمترین راه‌های دستیابی به اهداف مورد پیش بینی در سند چشم انداز است و در این رهگذر مدیریت دانش و دانایی محوری، اصل کلیدی و تعیین کننده آغاز و تداوم این راه است. دانش محوری باعث شناسایی موارد موثر در بروز پدیده‌ها در جامعه، برنامه‌ریزی براساس فاکتورها و متغیرهای حاکم است.

نماینده مردم شهرستان اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: پدیده پراکندگی اراضی و به همراه آن عدم تجهیز و نوسازی اراضی به روش های نوین آبیاری باعث بروز مشکلاتی‌ در جریان تولید و توسعه کشاورزی استان شده‌ است. توجه خاص اعتباری به مناطق زلزله زده شهرستان‌های اهر و هریس، تمدید یک ماهه در پرداخت وام بهره برداران بخش کشاورزی این مناطق و ادامه احداث کانال انتقال آب در پایاب سد نهرعلی از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.
برچسب ها: کشاورزی ، تبریز ، زیرساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.