سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

جزئیات ژنو 2 مشخص شود نحوه حضور را بررسی خواهیم کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اظهار علاقه‌مندی برخی کشورها از حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 گفت: ما مسلما از هر راهکار و ابتکار سياسي استقبال مي‌کنيم، ولي بعد از مشخص شدن همه جزئيات مربوط به اجلاس، نحوه شرکت در آن را بررسي خواهيم کرد.

" سيدعباس عراقچي " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در مورد انتشار خبري مبني بر دعوت از ايران براي حضور در کنفرانس ژنو 2 در راستاي سفر " حسين اميرعبدالهيان "معاون وزير امور خارجه به مسکو، گفت: وضعيت سابق در رابطه با ژنو 2 کماکان ادامه دارد و در اين بين طرف‌هاي مختلفي علاقمندي خود را براي حضور در اين کنفرانس و خصوصا حضور ايران نشان داده‌اند.

وي ادامه داد: اما مشکل اصلي وجود اختلاف ديدگاه‌هايي است که بين معارضه و برخي کشورها وجود دارد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي تاکيد کرد: هنوز در مورد تاريخ و جزئيات اين کنفرانس جمع‌بندي‌هاي لازم صورت نگرفته و در همين راستا رايزني‌ها بين روسيه، آمريکا و " اخضر ابراهيمي " نماينده ویژه سازمان‌ملل در امور سوريه ادامه دارد و ما از تلاش‌هاي روسيه براي حل بحران در سوريه حمايت مي‌کنيم.

عراقچی تصريح کرد: هنوز در جريان برگزاري کنفرانس ژنو 2 تحول جديدي رخ نداده و اينگونه خبرها همان اظهار علاقمندي کشورهاي مختلف براي حضور ايران در اين اجلاس است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد اينکه اگر از ايران دعوت شفاهي به عمل آيد، ایران در کنفرانس حضور خواهد یافت یا خیر گفت: تمامي اينها بستگي به اين دارد که اين اجلاس در چه تاريخ و شرایطی برگزار مي‌شود و هر طرف با چه موضع و انگيزه‌اي در اين اجلاس شرکت می‌کند.

عراقچی ادامه داد: ما مسلما از هر راهکار و ابتکار سياسي استقبال مي‌کنيم، ولي بعد از مشخص شدن همه جزئيات مربوط به اجلاس، نحوه شرکت در آن را بررسي خواهيم کرد.

عراقچي خاطرنشان کرد: هنوز جواب قطعي براي رفتن يا نرفتن به اين کنفرانس وجود ندارد.

ایران در هر صورت جزئی از راه حل بحران سوریه است

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ " حسين اميرعبداللهيان " در نشست خبري خود اعلام کرده بود که از جمهوري اسلامي ايران تنها دعوت شفاهي از سوي برخي برگزارکنندگان اين کنفرانس به عمل آمده و تاکنون از هيچ کشوري دعوت کتبي نشده است.

وي تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران در صورت دعوت يا عدم دعوت جزئي از راه حل بحران سوريه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: عراقچی ، ایران ، کنفرانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.