سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

اصلاح قانون انتخابات شوراها اجتناب ناپذیر است

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، با بیان اینکه انتخابات چهارم شوراها آسیب‌شناسی می‌شود، گفت: اصلاح قانون انتخابات شوراها اجتناب ناپذیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان  ؛ امیر خجسته گفت : بعد از انتخابات، تصویب قانون جامع و کارآمد انتخابات شوراها در اولویت کاری کمیسیون شوراها قرار می‌گیرد.
 وی با بیان اینکه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نقش مستقیم در رد یا تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نداشته است،گفت: باید عملکرد کمیسیون شوراهای مجلس را از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تفکیک شود.
نماینده مردم همدان، قهاوند و فامنین در مجلس شورای اسلامی، افزود : طبق قانون کمیسیون شوراها امور داخلی کشور مجلس و کمیسیون اصل نود افرادی را به صحن علنی معرفی کردند که پس از رای‌گیری از سوی نمایندگان مجلس، ۵ نفر برای تشکیل هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین شدند.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم، درباره اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت:‌ کمیسیون شوراها تلاش‌ بسیاری انجام داد تا نواقص این قانون رفع و اصلاحاتی در این قانون انجام شود که برای این اصلاحات، به شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور نامه زده شد تا نظرات و پیشنهادات خود را به این کمیسیون ارائه دهند.
خجسته، گفت: انتخابات چهارم شوراها نوعی آسیب‌شناسی است تا کاستی‌ها و نقصان‌ها آن آشکار شود و از آنجایی که همه نمایندگان مجلس در این انتخابات درگیر هستند، تصویب قانون جامع و کارآمد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اولویت کاری کمیسیون شوراها قرار می‌گیرد.
نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: علاوه بر این در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس اجازه سلیقه‌ای و باند‌ی رفتار کردن افراد در اعمال قانون داده نمی‌شود و برای مجلس آنچه اهمیت دارد مصلحت نظام، کشور و ملت است.
وی، با تاکید بر اینکه کمیسیون شوراها یکی از کمیسیون‌های پویای مجلس نهم است، ادامه داد: در هفته‌های آینده نیز بحث تقسیمات کشوری در مجلس به صورت جدی در دستور کار کمیسیون شوراها قرار می‌گیرد و در تلاش هستیم تا سریعا بررسی‌ها انجام شود تا در مجلس دهم، ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان بهارستان اضافه شود.
خجسته، همچنین با تاکید بر لزوم خلق حماسه سیاسی از سوی ملت، تصریح کرد: مردم ایران مانند گذشته با اقتدار و شکوه به پای صندوق‌های رای می‌روند و با رای حداکثری خود دشمن را از پیگیری نقشه‌‌ها و طرح‌های پلید مایوس می‌سازند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انتخابات یک‌ مرحله‌ای‌خواهد شد یا دو‌مرحله‌ای تاکید کرد: اگر اصو‌لگرایان به وحدت نرسند، با وحدت اصلاح‌طلبان انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد که پیش‌بینی می‌کنم که در دور دوم یک نفر اصولگرا و یک نفر اصلاح‌طلب با هم رقابت کنند.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، همچنین درباره نظرسنجی‌های اخیر انتخاباتی، تصریح کرد: معتقدم که ۹۰ درصد نظرسنجی‌ها نزدیک به واقعیت است که البته حرکت‌های نامزدها و جریان‌ها در روز‌ها و لحظات پایانی می‌تواند در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد./س
برچسب ها: خجسته ، شورا ، قانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.