سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ با حضور 30 کشور جهان؛

نخستين كنگره بين المللي قرآن كريم در مشهد برگزار مي شود

نخستين كنگره بين المللي قرآن كريم آبان ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رييس دانشگاه آزاد اسلامي مشهد در نشست خبری این کنگره گفت: اين كنگره با حضور دانشمندان و پژوهشگران قرآني ۳۰ كشور جهان با هدف بهره گيري از ديدگاه قرآن پژوهان و اسلام شناسان براي گسترش عقلانيت و معنويت و صلح جهاني برگزار مي شود.

دكتر ناصر پريز با بيان اينكه كنگره مزبور در ۱۶ محور برگزار مي شود، افزود: قرآن و جامعه، قرآن و كمال انساني، قرآن و علوم، قرآن و حقوق، قرآن و اديان، قرآن و خانواده، قرآن و حكومت، از محورهاي اصلي اين كنگره مي باشند.

قائم مقام رئيس كنگره بين المللي قرآن كريم، قرآن و مديريت، قرآن و اخلاق، قرآن و تمدن و فرهنگ سازي، قرآن و بيداري اسلامي، قرآن و عدالت، قرآن و آينده نگري، قرآن و چالش هاي انسان معاصر و قرآن و معنويت را از ديگر محورهاي اين كنگره ذكر كرد.

وي افزود: استكبار جهاني براي دستيابي به اهداف شوم خود از طريق رسانه و در قالب هنر كاريكاتور، ساخت فيلم هاي موهن، قرآن سوزي و ترويج سكولاريزم به دنبال كاهش حساسيت جوامع اسلامي نسبت به اعتقادات و مقدسات مذهبي مسلمانان است.

پريز گفت: در اين راستا دانشگاه آزاد اسلامي مشهد به منظور پاسخگويي شايسته به اينگونه هجمه ها و اهانت ها از سال ۱۳۸۸ به برگزاري همايش هاي ملي با موضوع قرآن كريم و علوم روز در تمام دانشكده هاي اين دانشگاه اقدام نموده است.

وي برگزاري جلسات متعدد كميته هاي علمي و اجرايي و راه اندازي سايت كنگره مزبور به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي را از ديگر فعاليتهاي اين كنگره عنوان كرد.

نخستين كنگره بين المللي قرآن كريم روزهاي ۲۹ و ۳۰ آبان ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد برگزار مي شود./س

برچسب ها: قران ، کنگره ، مشده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.