سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

صدور 126 گواهینامه کشف معدن در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت : این گواهینامه ها از اردیبهشت پارسال تا پایان اردیبهشت امسال صادر شده است که به صاحب هر گواهینامه یکسال مهلت آغاز بهره برداری داده می شود .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ 

جمیع ظرفیت این معادن را 815 میلیون و 553 هزار تن با 34 نوع ماده معدنی اعلام کرد که آهن ، روی ، سرب ، طلا نقره ، سنگ های گرانیت و سنگ های تزئینی از جمله آنهاست .

هم اکنون در خراسان جنوبی 317 معدن فعال است که با استخراج سالانه 6 میلیون تن مواد معدنی از آن ، زمینه اشتغال 6 هزار و 200 نفر فراهم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین با اشاره به فرآوری معادن استان گفت: هم اکنون 145 واحد صنعتی در استان مواد معدنی را فرآوری می کنند.

جمیع اشتغالزایی بخش صنعت و معدن استان را 17 هزار و 532 فرصت شغلی اعلام کرد و افزود : از این تعداد 7 هزار و 932 نفر در بخش معدن و 9 هزار و 600 نفر در صنعت مشغول به کارند که 70 درصد اشتغال استان را شامل می شوند .

وی همچنین با اشاره به پیگیری ساخت پایانه سنگ در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت : مجوز این پایانه به پیمانکار واگذار شده تا با سرمایه گذاری 90 درصدی بخش خصوصی ساخته شود./س

برچسب ها: گواهینامه ، کشف ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.