سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مستند انتخاباتی "ایران المشروع و الممنوع" در شبکه العالم

با فرا رسیدن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، رسانه های وابسته غربی عربی در اقدامی هماهنگ به فرمایشی جلوه دادن انتخابات در ایران وشایعه پراکنی پیرامون منتخب مردم پرداختند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شبکه العالم این شبکه در اقدامی هوشمندانه ضمن  رصد رسانه های معاند جمهوری اسلامی با هدف پاسخگویی به این شبهات و برای تنویر افکارعمومی و بویژه مخاطبان عرب زبان خود مستند "ایران المشروع و الممنوع" را تهیه کرد. 


این مستند به بررسی موشکافانه مجموعه انتخابات انجام شده در حیات 34 ساله جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.
مستند "ایران المشروع و الممنوع" برگزاری موفق مجموعه انتخابات ریاست جمهوری،مجلس شورای اسلامی ، خبرگان رهبری، شورای شهر و روستا و میزان مشارکت مردم و مقایسه هر دوره نسبت به ادوار گذشته را همراه با ارائه آمارهای دقیق مورد بررسی قرار داده است.
طرح دیدگاهها و بیان آزادانه سلایق فکری متنوع موجود در کشور با حضور گسترده اصلاح طلبان، اصولگرایان، افراد مستقل، اساتید حوزه و دانشگاه و تاکید بر نفی هرگونه تقلب در انتخابات و رعایت حقوق مردم و حضور پررنگ آنها در تعیین سرنوشت بعنوان مردم سالاری دینی در چارچوب مقررات جمهوری اسلامی از دیگر محاسن این مستند است.
مستند جدید شبکه العالم با اشاره به بیان ارزشمند امام خمینی " میزان رای مردم است " به بیننده یادآوری میکند که در جمهوری اسلام ایران پذیرش هرگونه  مسئولیت در عالی ترین سطح  یعنی  مقام ولایت فقیه تا کوچکترین عضو شورای روستا ،تنها  با رای مردم امکان پذیر می باشد   
 روابط عمومی  شبکه العالم  افزود تبیین دیدگاههای اما خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در امر انتخابات و تاکید بر جمهوریت و اسلامیت بعنوان دو محور تفکیک ناپذیر انقلاب اسلامی ،دفاع از آزادی، استقلال و عزت و کرامت ملت ایران ، عدم حمایت از نامزدی خاص توسط معظم له و تاکید بر حضور یکپارچه مردم ایران در انتخابات بعنوان یک وظیفه و مشارکت در اداره امورکشور در این مستندبه خوبی تشریح گردیده  است.  
مستند "ایران المشروع و الممنوع" به نحوه برگزاری انتخابات در ایران و سازوکارهای بکارگرفته شده در آن می پردازد. شرح وظایف شورای نگهبان در انتخابات بعنوان شورای مستقل در جمهوری اسلامی ایران و اجرای انتخابات توسط دولت بویژه وزارت کشور و همچنین تامین امنیت فضای انتخابات توسط نیروی انتظامی به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت.
تاکید همه کارشناسان اصلاح طلب و اصولگرا مبنی بر عدم امکان تقلب در انتخابات ایران بدلیل راهکارهای بکارگرفته شده درآن برای پاسداری از آراء مردم و تبین مردم سالاری دینی در حکومت اسلامی در مقایسه با دموکراسی غربی از بخش های دیگر این مستند می باشد.
پرهیز از اسراف در تبلیغات انتخاباتی و استفاده یکسان تمام نامزدها از رسانه ملی و تخصیص فرصت عادلانه و برابر برای نامزدها ، رعایت اخلاق و قانونگرایی در مقایسه با انتخابات انجام شده در کشورهای مدعی دموکراسی که تنها ملاک آنها سرمایه داری و بهره مند شدن حزبی خاص وثرتمند از رسانه در این مستند مورد بررسی قرار گفته است.  
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شبکه العالم مستند انتخاباتی "ایران المشروع و الممنوع" با هدف مقابله با هجوم یکپارچه بنگاهای خبرپراکنی غربی عربی و ناکام گذاشتن توطئه های استکباری و به تهیه کنندگی و کارگردانی محمود رمک در 2 قسمت 45 دقیقه ای تهیه و پخش گردید./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.