سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلفات کلی انفجارهای 24 ساعت گذشته درعراق

در انفجارهاي تروريستي 24 ساعت گذشته در عراق بیش از چهارصد عراقي کشته و زخمي شدند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در اين انفجارها که درپنج استان بغداد، دياله ، صلاح الدين ، کرکوک و نينوا رخ داد نزديک به نود عراقي ازجمله پنجاه و يک نظامي و پليس کشته و بيش ازسيصد نفرديگر زخمي شدند . تروريست ها در اين حملات خونين از دوازده خودروي بمب گذاري شده و نه بمب استفاده و سه عامل انتحاري خود را منفجرکردند . 

بيشتراين انفجارها مناطق مسکوني ، پست هاي بازرسي ، قهوه خانه هاي سنتي ، ميدان هاي ميوه وتره بار و بازارهاي عمومي را هدف قرار داد . تروريستها اين بار به طور بي سابقه به پادگان ها و پست هاي بازرسي استان هاي نينوا و کرکوک درشمال عراق و شهر مدائن در جنوب بغداد حمله کردند . 

شدت يافتن حملات تروريستي در حالي است که نوري مالکي نخست وزيرعراق با نزديک شدن به فهرست کردها و اعراب اهل سنت زمينه کاهش تنش و رفع اختلافات در اين کشور را فراهم کرده است . 

بغدادهمچنين با تشديد اقدامات امنيتي درمرزهاي خود با سوريه نقش مهمي درتضعيف تروريست ها و جلوگيري ازتردد آنها داشته است.  ارتش عراق با عمليات گسترده نظامي درمرز خود با سوريه برخي پايگاه هاي تروريست ها را که براي انتقال سلاح به سازمان تروريستي جبهه النصره استفاده مي شد منهدم کرده و علاوه بر مواد منفجره صدها قبضه سلاح اماده قاچاق به سوريه را کشف و ضبط کرد.

برچسب ها: عراق ، کشته ، زخمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.