سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليل FIVB از دومین بازي ايران و روسیه

تيم ملي واليبال روسيه قهرمان المپيك 2012 لندن شانس پيروزي ملي پوشان ايران را با پيروزي سه بر يك اين تيم از بين برد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در گزارش فدراسيون بين المللي واليبال آمده است: سرگی ماکاروف و تیمش هفته اول لیگ جهانی را بدون شکست سپری کردند. روسيه در دومين ديدار خود سه بر يك و با امتيازهاي (25-23، 25-22، 17-25، 25-18) به پيروزي رسيد.
امتیازآورترین بازیکنان این دیدار نیکولای پائولوف (21 امتیاز) از روسيه و امیر غفور (15 امتیاز) از ايران بودند.

در ست اول تیم ایران چهار بر هفت به دلیل اشتباه روس ها در سرویس هایشان پیش بود. ملي پوشان واليبال ایران سعی کردند با اسپک های خوب خود امتیاز های خود را حفظ کنند، اما در وقت استراحت دوم، روسیه  16بر 15 پیشی گرفت. گرچه ایران در حملات خود پیشرفت هایی حاصل کرد، اما پائولوف روسی و تیمش جواب حملات ایران را به خوبی دادند تا اینکه ست اول 25-23 با اختلاف امتیاز نزدیک به سود روسیه رقم بخورد.

در ست دوم ایران چهار بر 10 عقب بود که ولاسکو دومین وقت استراحت را برای تیمش درخواست کرد. امیر غفور تا آنجایی که می توانست به تیم کمک کرد تا تیمش را به امتیاز 18-17 برساند، اما باز هم این روسیه بود که 25-22 نتیجه ست دوم  را از آن خود کرد.

تیم ایران ست سوم را طوفانی آغاز كرد و در وقت استراحت تکنیکی اول 2-8 جلو بود. ورنکوف با سه جابجایی خود هم نتوانست جلوی خشم ایرانی ها را بگیرد و تیم میزبان نتوانست جلوی ایران را تا امتیاز 16-5 هم بگیرد. عادل غلامی آخرین امتیاز ست سوم را 25-17 به سود ایران به ثبت رساند.

از توپ هایی که خیلی سریع در دوطرف زمین پاس داده می شد معلوم بود که هر دو تیم در ست چهارم مضطرب هستند. نیکولای پائولوف در هماهنگی تیمش بسیار کوشا بود تا اینکه توانست فاصله اختلافی 15-10 را برای تیمش ایجاد کند. روسیه کنترل بازی را بعد از آن به دست گرفت تا اینکه سرانجام پیروز شد.

روسیه جمعه هفته آینده میزبان صربستان خواهد بود؛ ایران نیز به خانه برمی گردد تا در 31 خردادماه (21 ژوئن) میزبان صربستان باشد./زر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.