سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجویز پزشک برای مصرف مکمل ها در دوران بارداری ضروری است

مصرف مکمل ها در جامعه امروزی افزایش یافته اما باید دانست تجویز پزشک برای مصرف مکمل ها در دوران بارداری ضروری است و می تواند یکی از علل سقط جنین محسوب شود.

زهرا معینی متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: تبلیغات ماهواره ای، بروشورهای تبلیغاتی داروخانه ها زمینه ساز مصرف بیش از حد مکمل ها در افراد محسوب می شود.

وی اظهار داشت: هر چند مصرف مکمل های آهن اسید فولیک برای زنان در دوران بارداری توصیه می شود اما مصرف این مکمل ها بدون تجویز پزشک و آگاهی از دوز مصرفی نیز می تواند زمینه ساز عوارض متعدد شود.


معینی همچنین کرد: هنوز دلایل کافی برای تجویز مکمل های متفاوت برای مادر و جنین وجود ندارد و به دفعات نیز می دهد عوارض متعدد مصرف بی رویه مکمل ها در زنان بارداری بوده ایم.


وی گفت: به دلیل افزایش حجم خون مادر و نیاز جنین برای ساخت گلبول قرمز توسعه سلول های عصبی جنینی مصرف اسید نولیک در سه ماهه اول بارداری توصیه متخصصان زنان و زایمان است ،اما باید دانست تحقیقات نشان داده مصرف بی رویه مکمل ها در برخی مواقع می تواند اختلالات گوارشی و حتی  سقط جنین را نیز در پی داشته باشد./ع2
 

برچسب ها: دارو ، مکمل ، بارداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.