سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکرار آزمایش پوکی استخوان مضر است

با تغذیه مناسب فعالیت بدنی و استفاده از موادی حاوی کلسیم و ویتامین D در جوانی می توانیم از پوکی استخوان در میانسالی جلوگیری نماییم.

غزنوی در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  بیشتر مردمان با افزایش سن دچار کاهش تراکم استخوان می شوند این امر در خانم ها در سنین پایین و در آقایان در سنین بالاتر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: خانم ها با افزایش سن و ورود به دوران یاسئگی با کاهش هورمون های جنسی(کاهش استروژن و پروژسترون) مواجه می شوند که این هورمون ها تاثیر به سزایی در تراکم استخوان دارند.

وی تصریح کرد: کاهش تراکم استخوان منجر به بروز علامتی در فرد نمی شود اما اگر این تراکم باعث شکستگی و آسیب در استخوان شود موجب پوکی استخوان یا(بیماری خاموش) می شود.


غزنوی افزود: همه ی خانم هایی که به سن یائسگی می رسند می بایست آزمایش تراکم استخوان را انجام دهند تا در صورت مشکل در پی درمان آن برآیند اما انجام مکرر آن توصیه نمی شود چرا که این آزمایش دارای اشعه X است و کسانی که مشکل ندارند هر 2 تا 3 سال یکبار می توانند این آزمایش را تکرار کنند.


وی خاطرنشان کرد: با تغذیه ی مناسب فعالیت بدنی استفاده از مواد حاوی کلسیم شیر و ماست در جوانی می توانیم از پوکی استخوان در میانسالی جلوگیری نماییم.

وی در خاتمه گفت: همه ی خانم هایی که به سن یائسگی می رسند می بایست از داروهای کلسیم ویتامین D استفاده نمایند و فقط میزان آن در افرادی که دچار کاهش تراکم استخوان هستند افرادی که مشکلی ندارند متفاوت است./ع2
برچسب ها: پوکی ، بیماری ، آزمایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.