سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

شمارش معکوس برای خاموشی صنایع دستی اردبیل

هنرهای مسگری، نمد مالی و شال بافی از جمله صنایع دستی کهن و اصیل استان اردبیل است که با وجود قدمت بیش از یک قرن به دلیل بی توجهی به توسعه و احیا، رو به زوال بوده و حیات این هنرها وابسته به حیات تنها بازماندگان آن دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / وجود بیش از 30 رشته صنایع دستی موجب شده است بیش از 90 هزار صنعت کار هنرهای دستی در بیش از 50 هزار کارگاه شهری و روستایی در سطح استان اردبیل تولیدات خود را وارد بازارهای داخلی و خارجی کنند.

این تعداد که ظرفیت قابل توجهی برای صنعت توریسم و زمینه بالقوه صادراتی را فراهم کرده است، در عمل به دلیل ضعف برنامه ریزی و بی توجهی به نیازمندی های فعالان این حوزه بخش اندکی از درآمد زایی استان اردبیل را شامل شده و بیش از همه تامین معیشت صاحبان صنایع هنری دست را با مشکل مواجه کرده است.

این معضل زمانی تشدید می شود که هنر دست در اختیار تنها یک بازمانده از صاحبان این حرفه بوده و بدون اینکه میراث داری بر آن تکیه زند، منسوخ شدن تدریجی خود را شاهد باشد.

عدم ارائه تسهیلات در راستای احیای صنایع دستی، بی توجهی به مطالبات حداقلی فعالان این حوزه از جمله بیمه بازنشستگی، بازاریابی نامناسب صنایع دستی و عدم معرفی و تبلیغات مناسب، عدم حمایت لازم و... موجب شده صنعتگران دستی اردبیل برای فروش تکی و دانه ای هنر اصیل و بومی خود امید حداقلی به عبور یک مشتری از مقابل مغازه خود داشته باشند/س.

برچسب ها: اردبیل ، خاموشی ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.