سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکيد مسئول اطلاعاتي سابق آمريکا بر قانوني بودن برنامه جاسوسي کاخ سفيد

مسئول اطلاعاتي سابق آمريکا مي گويد نظارت محرمانه بر ميليونها تماس تلفني و ارتباطات اينترنتي مردم با هدف محافظت از آنها صورت گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پي بي اس ؛ دنيس بلر مدير اطلاعات ملي آمريکا در سالهاي دو هزار نه تا دو هزار و ده در گفتگو با اين شبکه درباره دسترسي فردي مانند ادوارد اسنودن بيست و نه ساله به اطلاعاتي درباره يک برنامه نظارتي فوق محرمانه دولت گفت:«براساس اطلاعاتي که من در اختيار دارم، او به ابعاد کامل اين برنامه دسترسي نداشت و اينکه از بخش کوچکي از آن اطلاع يافت، موجب تصميم گيري اشتباه او براي افشاي آن شد. او کارمند ساده اي است که از سازوکارهاي نظارتي و اطلاعاتي آگاهي ندارد و او با سخن گفتن درباره اين برنامه نظارتي قوانين را نقض کرده است. من فکر نمي کنم او يک شاهد معتبر در اين قضيه باشد.

سيستم اطلاعاتي ما عمدتا بر گردآوري اطلاعات از خارجي ها متمرکز است و نه آمريکايي ها. مشکل ما تروريست هايي است که در داخل و خارج از آمريکا با يکديگر ارتباطاتي دارند و اين سازوکار براي مهار اين افراد تعريف شده است. طبق قوانين موجود گردآوري اطلاعات درباره شهروندان آمريکايي فقط با مجوز دادگاه امکانپذير است. اما اين سيستم براي کمک به مردم آمريکا و محافظت از آنها تعريف شده بود».

وي بار ديگر تاکيد کرد در اين برنامه نظارتي گسترده صرفا ارتباطات مشکوک تحت نظر قرار داشت و گسترش دامنه نظارت فقط با مجوز دادگاه صورت مي گرفت.دنيس بلر اين برنامه را يک برنامه کاملا قانوني توصيف کرد که با هدف محافظت از مردم آمريکا اجرا مي شد و تاکيد کرد توطئه هاي متعددي با استفاده از اين برنامه خنثي شد.

برچسب ها: آمریکا ، قانون ، اطلاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.