سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گردهمايي نخبگان حامي جليلي مطرح شد

هشدار باقري لنکراني نسبت به تلاش عده‌اي براي تکرار وقايع سال 88 در انتخابات 92

عضو جبهه پايداري با اشاره به فتنه سال 88 گفت: عده‌اي تلاش مي‌کنند با کاريکاتوري از وقايع سال 88 همان فتنه را در انتخابات 92 اجرايي کنند ما اين را يک خطر جدي مي‌بينيم و نسبت به آن هم خودمان و هم طرفداران گفتمان انقلاب هشدار مي‌دهيم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران گردهمايي نخبگان و فعالان سلامت و رفاه اجتماعي در حمايت از "سعيد جليلي" کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري صبح امروز (شنبه 21 خرداد ماه) با حضور "کامران باقري لنکراني" وزير سابق بهداشت و درمان در در سالن همايش رازي دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزار شد.

وي اظهار داشت: به فضل خدا تلاش‌هايي که مسئولين و کارکنان نظام سلامت در سي سال گذشته در عرصه سلامت داشتند منجر به پيشرفت‌هاي درخور توجهي بوده، نکته مهم اين است که در هشت سال گذشته نزديک به 16 هزار تخت بيمارستان‌ها افزوده شده و تعداد تخت‌هاي ويژه نيز به صورت پرشتابي رشد کرده و از حدود شش هزار تخت ويژه به بيمارستان‌ها افزوده شده است.

وي افزود: در زمينه تهيه تجهيزات دارويي نيز توسعه فراواني وجود داشت.

لنکراني تصريح کرد: شاخص‌هاي درماني و بهداشتي بيانگر افزايش 27.5 درصدي اميد به زندگي در کشور را نشان داده که در راستاي آن کاهش چشم گيري در مرگ و مير نوزادان و مادران وجود داشته اما اين در حالي است که چالش مهمي که با آن روبه رو هستيم اين است که ما نيازمند برنامه‌اي کلان، کلان‌تر از آن چه که در چارچوب وزارت بهداشت در عرصه سلامت وجود دارد هستيم.

وي تاکيد کرد: عدالت در نظام سلامت چالشي است که در نظام سلامت با آن روبه رو هستيم که بايد در اين خصوص شکاف‌ها و تفاوت‌هاي موجود را از بين ببريم و ارتقا ظرفيت سلامت را نيز افزايش دهيم.

عضو جبهه پايداري با اشاره به فتنه سال 88 تصريح کرد: عده‌اي تلاش مي‌کنند با کاريکاتوري از وقايع سال 88 همان فتنه را در انتخابات 92 اجرايي کنند ما اين را يک خطر جدي مي‌بينيم و نسبت به آن هم خودمان  و هم طرفداران گفتمان انقلاب هشدار مي‌دهيم که گمان نکنند مي‌توانند جنجالي در انتخابات رياست جمهوري پيش رو با ارائه يک کاريکاتور انجام دهند.

وي افزود: اتفاقاتي که در سال 88 افتاد و جنگي که هشت ماه با فتنه گران در کشور وجود داشت نهايتا با حضور مردم در نه دي و دفاع از نظام جمهوري اسلامي و دفاع از جمهوريت خنثي شد که مردم پشتوانه اين حماسه بودند لذا مردم اجازه نخواهند داد که اين فتنه دوباره تکرار شود.

لنکراني تصريح کرد: کساني که تلاش مي‌کنند کارهايي قبل و بعد انتخابات دنبال کنند، بدانند که آب در هاونگ مي‌کوبند چرا که به تعبير مقام معظم رهبري وقايع سال 88 کشور را واکسينه کرده است.

وي افزود: افراد نمي‌تواند با احساسات کور، شايعات و درمان‌هايي که با اسم راست نمايي در کشور موج آفريني کنند چرا که مردم هوشيارتر از سال 88 هستند.

عضو جبهه پايداري تاکيد کرد: ما در سال 88 شاهد کمترين رشد اقتصادي بوديم و کساني که در فتنه حضور داشتند به منافع ملي و مردمي خيانت کردند لذا کساني که با اين نوع رفتارها خود را همراه مي‌کنند مردم با نگاهي روشن و هوشيار به آن‌ها پاسخ آن‌ها را مي‌دهند.

لنکراني با بيان اين که در کشور سلايق سياسي افراد متفاوت است، اظهار داشت: هر يک از افراد در جامعه سلايق سياسي متفاوتي دارند و هرکدام خود را نماينده کانديدايي مي‌دانند در نهايت راي آن‌ها به نفع نظام، به نفع کشور و منافع ملي و مصلحت کشور است.

وي عنوان کرد: اگر شخصي منافع بيگانگان را به جاي منافع ملي دنبال کند و به مصلحت کشور ضرر برساند و تنش و ناامني را همانند فتنه 88 ايجاد کند هيچ گاه دربين مردم جايگاهي ندارد و مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرد.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي خاطر نشان کرد: افرادي که رفتارهاي تنش آفرين دارند هيچ توجهي را به سوي خود جلب نمي‌کنند لذا اين درسي بايد براي کساني باشد که در اين عرصه هستند بنابراين نبايد رفتاري مطابق با فتنه 88 انجام دهند چرا که همه مردم هوشيار هستند و مومن از يک سوراخ يکبار گزيده نمي‌شود.

لنکرانی ادامه داد: بیان حل مشکلات اقتصادی و گرانی افزایش پول ملی کشور و کاهش نرخ تورم اظهاراتی است که کاندیداهای انتخابات بیان می‌کنند اما بیان این آرمان‌ها چیز پیچیده‌ای نیست نکته مهم این است که با چه رویکردی می‌خواهیم به حل این مسائل برسیم.

عضو جبهه پایداری با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی کاندیداها تصریح کرد: کسانی که در مناظره‌ها اعلام کردند که مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم‌ها است برخلاف منافع ملی کشور عمل کردند و چراغ سبزی را به دشمنان کشور نشان دادند.

وي ادامه داد: دشمنان موضع قدرت نسبت به کشورمان دارند آنها قصد تضعیف مواضع ملت را دارند اما کشورمان با منابعی که در اختیار دارد می‌تواند با اتکا به توانمندی درونی در برابر تحریم‌ها ایستادگی کند، ما نباید اقتصاد‌مان را متکی به نفت کنیم در شرایطی که جهان تشنه انرژی است بلکه ما باید از فرصت استفاده کنیم و زیرساخت‌های کشورمان را درست کنیم.

عضو جبهه پايداري افزود: در راستای اهداف برون رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی با تأکید بر توانمندی‌های درونی کشور ابزاری است که می‌توانیم در برابر فشارهای اقتصادی به راه‌حل مناسب برسیم.

لنکرانی تصریح کرد: یکی از احکام اخلاقی خدمت به مردم است اگر ریا کارانه باشد منجر به حرکت‌های سطحی و برای جلب آراء بیشتر می‌شود، اگر جلیلی را بعنوان کاندیدای اصلح مطرح می‌کنیم علت آن این است که وی دعوت به خود نمی‌کند، منم، منم نمی‌کند، وی تنها با دعوت به گفتمان انقلاب جایگاه ویژه‌ای در قلوب مردم باز کرده است.

وی افزود: طرفداران جلیلی با شعار گفتمان انقلاب در صحنه انتخابات بدون رانت‌های ثروت و قدرت از وی حمایت می‌کنند و این حمایت بیانگر ترویج گفتمان انقلاب در کشور بوده است که این حمایت گفتمان انقلاب را در کشور ترویج داده است.

عضو جبهه پايداري در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه اجتماعی ما مهم است چرا که انتخابات پیش‌رو انتخاباتی سرنوشت ساز است، بنابراین رنگ‌های مختلف ارزشی ندارد، آن چیزی که مهم است رنگ خدایی است و خداوند خود در این عرصه کمک می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جبهه ، پایداری ، احزاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.