سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غرضی در جمع رسانه‌های داخلی و خارجی:

من سازمان یافته‌ترین تشکیلات کشور را پایه‌گذاری کردم/ حزبی عمل کردن در نظام اسلامی توجیه‌پذیر نیست

کاندیدای انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برنامه‌های من در توسعه جمهوریت و اسلامیت خلاصه می‌شود، گفت: حزبی عمل کردن در مدل غربی قابل تصور است، اما در شکل نظام اسلامی توجیه‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، نشست خبری "سید‌محمد غرضی" پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در محل هتل لاله تهران برگزار شد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: کلمات شعار "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی"، کلماتی بود که به آسمان رفت و امام (ره) آن را پذیرفت و حاصل آن انقلاب پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های من در توسعه جمهوریت و اسلامیت خلاصه می‌شود.

غرضی با اشاره به جناح‌های سیاسی ایران اظهار داشت: طی 30 سال گذشته گروه‌های چپ و راست، اعتبار اجتماعی خود را از دست دادند و اکنون با بازی‌های سیاسی در حال توجیح عملکرد خود هستند.

وی گفت: من معتقدم اشخاص باید خود از مردم طلب رأی داشته باشند نه اینکه به اعتبار و ائتلاف با یکدیگر به صحنه رقابت پای بگذارند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: رأی ملت ایران قابل تقسیم نیست و این روند با نظام اسلامی جمع نمی‌شود. حزبی عمل کردن در مدل غربی قابل تصور است، اما در شکل نظام اسلامی توجیه‌پذیر نیست.

غرضی در پاسخ به سوال یک خبرنگار خارجی درباره مسئله هسته‌ای کشور تصریح کرد: عملکرد نظام جمهوری اسلامی در بحث هسته‌ای مطابق با قوانین سازمان‌های جهانی بوده و به صورت قانونمند در ارتباط با انرژی اتمی روش گذشته را ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: اگر بمب اتم به حال کسی مفید بود شوروی، اسرائیل و آمریکا را نجات می‌داد، بنابراین نتیجه می‌گیریم که بمب اتم فایده‌ای به حال هیچ‌کس ندارد.

این کاندیدا در تشریح نحوه مدیریت خود بیان کرد: من به صورت نرم‌افزاری عمل می‌کنم، لذا شبکه مخابرات عظیمی را در کشور راه‌اندازی کردم و زمانی که به من گفتند ستاد تشکیل دهم من مخالفت کردم، چرا که از طریق اینترنت و پیامک با مردم تعامل می‌کنم و این روش بسیار مفید‌تر از این است که در خیابان‌ها آمده و یا اینکه از این شهر به آن شهر سفر کنم و به تبلیغات بپردازم، لذا تکنولو‍ژی بسیار کمک‌کننده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: انتخابات محل تقابل نیست، بلکه باید در آن تعامل داشته باشیم. کسانی که نمی‌توانند در این مسیر تعامل داشته باشند با هم تصادم خواهند کرد.

وی همچنین در ارتباط با اینکه برای بالا بردن گفتمان عدالتی و اجتماعی از چه ابزاری استفاده می‌کند، بیان کرد: باید از روش‌های مناسب استفاده کنیم. باید در طول حیات دولت با دولت‌های مخالف و موافق همراه شویم و اینها امری طبیعی است. همراهی جوابگوی نیازها است اما دیگر نیازی به نقد مستقیم نداریم.

غرضی در پاسخ به اینکه چه برخوردی با تحریم‌ها دارید، عنوان کرد: من طی این 72 سال با تحریم درگیر بوده‌ام و هرگز یک زندگی آزاد از آن نداشته‌ام، حتی در زمانی ک وزیر نفت بودم نفت تحریم شد و صدام قصد بمباران تانکر‌های نفتی را داشت من همیشه در روش‌های کارکردی خود در این مسیر عمل کردم.

وی افزود: در این شرایط بازار نفت نیز بازار خریدار نبود، بلکه بازار فروشنده بود و کسی نفت نمی‌خرید. مشکلات آن زمان به مراتب بدتر از اکنون بود، اما من توانستم در همین بازار به کار خود ادامه دهم.

غرضی بیان کرد: من سازمان یافته‌ترین تشکیلات کشور را پایه‌گذاری کردم، یعنی توسعه شبکه برق، گاز و مخابرات را ساختار‌سازی کردم.

کاندیدای انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: اینکه اوباما و بوش با کاغذ تحریم کنند دوران این مسائل گذشته و ما می‌دانیم که با تحریم‌ها چگونه زندگی و برخورد کنیم، ابزارهای آن را هم داریم و اینکه غرب فکر کند که تحریم ابزاری است که می‌تواند جمهوری اسلامی را از اهدافش دور کند ما نگرانی از این بابت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه من در تحریم جنگیده‌ام و ملت ایران توان انجام اقدامی مناسب را برای ادامه حیات خود دارد، گفت: برای مثال بانک مرکزی را تحریم می‌کنند و اینکه بانک مرکزی تحریم شده است به این معناست که تاکنون پول ملی کشور را اداره می‌کردند، اما بعد از آن کنترل پول ملی در دست خودم است و من هم می‌دانم در این ارتباط چه راهی را پیش بگیریم.

غرضی گفت: دنیا بزرگ‌تر از جریانات اداری اوباما و آمریکا و حتی بزرگ‌تر از تحریم‌های کاغذی است و این روش‌ها را در طول تاریخ خود تجربه کرده‌ایم، اگر ملت ایران به من رأی دهد من ثابت می‌کنم که چگونه در همین شرایط تورم را به کمترین رقم برسانم و این شعار نیست، چرا که من بعنوان فردی که کار اجرایی کرده است به شرایط تسلط دارم.

وی در تشریح هزینه ارزی کشور بیان کرد: در سه دولت گذشته به ترتیب 115 هزار میلیارد دلار، 118 هزار میلیارد دلار و 128 هزار میلیارد دلار هزینه شده است و همچنان در دولت اخیر نیز هزینه‌های بیشتری صورت گرفته، اما با توجه به نیاز ارزی ما بیش از 40 میلیارد دلار هزینه ارزی نداریم و با فروش نفت نیز این هزینه‌ها به دست می‌آید.

غرضی با بیان اینکه بازار مناسبی برای فروش نفت داریم، گفت: ما در حال تعامل با دنیا هستیم و همچنین خرید و فروش نفت ادامه دارد و در قضیه نفت به طور وسیعی بازار مناسبی دارد که دستگاه‌های غربی خواستند آن را تحریم کنند، اما غافل از این هستند که در بازار نفت فعال هستیم و ما به سراغ پایین آوردن قیمت نفت نمی‌رویم و وارد سیاسی‌کاری‌های کشورها نخواهیم شد.

کاندیدای انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری در ادامه تأکید کرد: 4 سال وزیر نفت بودم و بازار این محصول را به خوبی شناخته و می‌دانم در چه مکان و زمانی نفت را بفروش برسانم تا مابه‌ازای مناسبی داشته باشد و مسئله را به یُمن بازار فعال انرژی می‌توانیم به راحتی کنترل و فعال کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ارتباط بین ایران با کشورهای همسایه و کشورهای آمریکای لاتین را چگونه تعریف می‌کنید، گفت: ارتباطات ایران در گذشته در طرح جهانی محدودیتی نداشته است و در آسیا، اروپا و آفریقا ما روابط خود را حفظ کرده‌ایم و باید تأکید کنم ارتباطات ما با کشورها سیاسی و فیزیکی نیست، بلکه اجتماعی است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به رابطه جمهوری اسلامی با آمریکا لاتین گفت: بعد از انقلاب اسلامی، کشورها با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی به ساماندهی وضعیت کشور خود پرداختند و ملت ما براساس تجربه سیاسی، ارتباط قلبی با دنیا برقرار کرد؛ ما به مردم دنیا یاد دادیم که اگر می‌خواهید با آمریکا مبارزه کنید بهتر این است که مردم به خیابان‌ها بیایند تا اینکه مقابله نظامی داشته باشیم.

غرضی با تأکید بر اینکه "ارتباطمان با دنیا قلبی است"، پیرامون رابطه با آمریکای لاتین گفت: ارتباط ما با آمریکا لاتین از این جهت است که می‌خواهیم یک فرهنگ را مبنی بر اینکه آمریکا باید ملت‌ها را به رسمیت بشناسد در دنیا جا‌بیاندازیم.

وی در پاسخ به اینکه نظر شما درباره کناره‌گیری دو کاندیدای ریاست‌جمهوری چیست، گفت: مردم باید با اعتبار خود رأی دهند، نه به حزب و دسته و گروه‌ها. هر کسی مسئولیت تفکر و کار خود را برعهده دارد و اینکه به نفع کسی کنار روند باید گفت مگر رأی مردم نفعی است.

غرضی در ادامه تأکید کرد: من این روش را تأیید نمی‌کنم که به نفع کسی بخواهم کنار بروم، لذا مردم می‌آیند که نظام اسلامی را اداره کنند، نه اینکه اشخاص اداره شوند و این رفتار طرفدار ندارد.

وی با بیان اینکه دو گروه چپ و راست در کشور به خاطر سوابق خود جز در تعارض زندگی نکرده‌اند و نمی‌توانند کاری انجام دهند، گفت: سبد رأی کیک قابل تقسیم نیست.

غرضي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه نگاه و رويکرد شما نسبت به انتخابات چيست، تصريح کرد: من به انتخابات به عنوان يک ابزار قدرت ملي نگاه نمي‌کنم و براي رقابت در قدرت نيامده‌ام. من به عنوان يک ابزار اجتماعي که در مقابل قدرت‌هاي بيگانه قرار دارد، وارد عرصه انتخابات شدم.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، ادامه داد: مردم بايد حضور و مشارکت گسترده‌اي در انتخابات داشته باشند تا اختلافات سياسي در داخل کشور از بين برود و همينطور تيغ تهديدها و تحريم‌هاي نظامي آمريکا کند شود.

وي تصريح کرد: رأي ملت ايران رأي قابل تقسيم بين گروه‌هاي سياسي نبوده، زيرا اين امر با اعتقادات نظام سازگار و در شکل نظام اسلامي قابل توجيه نیست، بنابراين ما مي‌خواهيم کشور با يک اعتبار اجتماعي بزرگ اداره شود.

غرضي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا اصولگرايان همانند اصلاح‌طلبان به اجماع خواهند رسيد و آیا کسي از آنان کناره‌گيري خواهد کرد، اظهار داشت: براساس آيه قرآن فقط متقين هستند که دوستي‌ها و رفاقت‌ها بين آنها تداوم و دوام دارد و اشخاص نبايد به اعتبار احزاب و گروه‌هاي سياسي رأي جمع کنند، زيرا در اين‌صورت خودشان مبداء اختلاف مي‌شوند و به طور دائم اختلاف خواهند داشت.

وي افزود: براي من فرقي نمي‌کند که عده‌اي کنار بروند يا در صحنه بمانند، من به نفع هيچ‌کس و هيچ گروهي کنار نمي‌روم، زيرا جزء ملت هستم و جزء افراد رنگ‌پذير نيستم.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، در ارتباط با تعامل با آمريکا گفت: تعامل آمريکا با کشور ما قبل از انقلاب در قالب کودتا بود که ملت ما بعد از انقلاب شمشير کودتا را شکست، پس از آن آمريکا تعامل خود را در جنگ تحميلي به ما نشان داد. تعامل سوم اين کشور با ايران نيز در حمله به عراق و افغانستان صورت گرفت.

غرضي ادامه داد: از آن‌جايي که ما داراي نفوذ در منطقه و خاورميانه هستيم، غرب و آمريکا به جاي پذيرش اين نفوذ توسط اسرائيل، درصدد از بين بردن نفوذ ايران در منطقه است، اما ملت ما با کسي هماهنگ نمي‌شود و به آنها نشان خواهد داد که معناي تعامل چيست.

وي در پايان خاطرنشان کرد: آمريکا و غرب درصددند با اقدامات نظامي،‌ همکاري‌هاي ما با سوريه و کشورهاي منطقه را برهم بزنند و با اعمال تحريم‌ها در پي ايجاد فشار بر ملت در آستانه انتخابات هستند، بنابراين من با نيروي ملت تحريم‌ها را از بين مي‌برم و با کاغذبازي سازمان ملل کاري ندارم.

انتهای پیام/
برچسب ها: غرضی ، کاندیدا ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.