سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

قطره قطره آب تا برداشت محصول

123 هکتار از باغ های شهرستان آمل زیر پوشش آبیاری قطره ای قرار گرفت

مدیرجهاد کشاورزی آمل در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مازندران گفت: 123هکتار از باغ های این شهرستان در یک سال گذشته از محل ارائه تسهیلات به باغداران زیر پوشش طرح آبیاری تحت فشار و قطره ای قرار گرفته است.

امینی افزود: برای اجرای این طرح بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار به متقاضیان پرداخت شده است.

به گفته وی: دولت در اجرای سیاست های حمایتی خود، بیش از چهار میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض به باغداران شهرستان آمل پرداخت کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه برای اجرای طرح آبیاری قطره ای دراراضی کشاورزی، دولت 85درصد ازهزینه ها را تا سقف 35 میلیون ریال در هر هکتار به متقاضیان تسهیلات دولتی می دهد،گفت: بقیه هزینه اجرای این طرح نیز با آورده کشاورزان تامین خواهد شد.

امینی هدف ازاین اقدام حمایتی واجرای طرح آبیاری قطره ای را صرفه جویی در مصرف آب و افزایش کمی و کیفی محصولات زراعی و باغی، امکان آبیاری در زمین های شیب دار ، افزایش سهولت و سرعت در اجرای آبیاری ، کاهش هزینه ها و در نهایت افزایش درآمد باغداران بیان کرد.

وی سطح کل باغ های شهرستان آمل را حدود 10 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این مقدار بیش از پنج هزار هکتار باغ میوه های سردسیری و بقیه باغ میوه های گرم سیری و نیمه گرمسیری است./س

برچسب ها: آبیاری ، قطره ای ، باغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.