سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتهام جدید نهادهای امنیتی آمریکا علیه بردلی منینگ

متخصصان نهادهاي امنيتي آمريکا روز دوشنبه نشانه هاي ورود غيرقانوني به يک وب سايت محرمانه دولت آمريکا را به بردلي منينگ نظامي آمريکايي نسبت مي دهند که به دادن اطلاعات طبقه بندي شده آمريکا به ويکيليکس متهم است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز ، اين گزارش کارشناسان رايانه دستگاههاي امنيتي آمريکا در حالي منتشر شده است که دادگاه نظامي بردلي منينگ براي بررسي اتهام افشاي اطلاعات طبقه شده ارتش آمريکا وارد دومين هفته خود شده است. 
منينگ با بيست و يک اتهام روبرو است که از جمله آنها کمک به دشمن است و در صورتي که درباره اين اتهام مجرم شناخته شود به حبس ابد بدون احتمال عفو محکوم خواهد شد. 
بردلي منينيگ متهم است طي سالهاي دو هزار و نه و دو هزار و ده ميلادي که به عراق اعزام شده بود، هزاران سند طبقه بندي شده آمريکا را در اختيار ويکيليکس قرار داده است. پرونده وي بزرگترين پرونده افشاي اسناد سري در تاريخ آمريکا به شمار مي رود.  

 اين محاکمه و تحقيقات مسئولان آمريکايي براي يافتن جزييات بيشتر درباره پرونده اي مشابه درباره افشاي برنامه شنود مکالمات شهروندان آمريکايي، به موضوع داغ رسانه هاي آمريکايي تبديل شده اند. افشاي اطلاعات مربوط به طرح سري شنود مکالمات شهروندان آمريکايي و دسترسي نهادهاي امنيتي به اطلاعات اينترنتي آنها با انتقادهاي شديد طرفداران حقوق شهروندي از دستگاه امنيتي آمريکا روبرو شده است. 







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.