سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

بصیرت وآگاهی مبنای دعوت انبیاء

مبنای دعوت انبیا (ع) بصیرت و آگاهی است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به آیات قرآن کریم به سه واژه نگاه کردن اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم پیرامون نگاه کردن سه واژه رویت ، نظر و بصر وجود دارد که رویت یک نگاه عادی، نظر یک نگاه عبرت آموز و با دقت و بصر یک نگاه باطنی از روی حجت و دلیل است.

حجت الاسلام محمدی بصیرت را مهم نوع نگاه ها دانست وافزود: مبنای دعوت انبیا(ع) بصیرت بوده و اشخاص بصیر کسانی هستند که از عمق مطلب همه چیز را بررسی می کنند و بصیرت از نگاه قرآن یک نگاه عمیق و پخته است.

به گفته وی: بصیرت یک دریافت و نوری از سوی خداوند متعال است که باید در دل ما بتابد و از تجلی بصیرت میتوان یک حماسه ای عظیم را تولید کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورگفت: دشمن بصیرت ، هواپرستی است و همه افراد جامعه حتی کسانی که علم ندارند هم می توانند بصیر باشند و هر کس که هوای نفسش بر او غلبه کند بصیرتش از بین می رود.

حجت الاسلام محمدی به نقش ولی فقیه در جامعه اشاره کرد و بیان داشت : در زمان فتنه، ولی فقیه می تواند بهترین راهنما برای ما باشد تا راه را گم نکنیم و به همان بینایی باطنی برسیم ./س

برچسب ها: دعوت ، آگاهی ، بصیرت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.