سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

حضور نخبگان به عنوان الگو در فعالیت‌های اجتماعی موجب پویایی جامعه می‌شود

برترين مخترع سال 2012 گفت: جوانان نخبه امروز، کارشناسانی متعهدتر، پایبندتر، توانمندتر هستند و با حضور پرشور این جوانان در عرصه انتخابات خون تازه‌ای به رگ‌های جامعه دمیده می‌شود و این به نفع شهر و در مجموع شهروندان است.

رحمتي شادباد، در گفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: حضور گسترده جوانان در مراسم‌های مذهبی و محافل قرآنی از نشانه‌های تعهد و دینداری جوانان بوده و اگر نخبگان جوان، با تحرک، معتقد و پایبند به ارزش‌ها با آمادگی وارد عرصه انتخابات شوند قطعاً خواهند توانست در خلق حماسه سياسي نقش مهمي را ايفا كنند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار نخبگان در بالا بردن آگاهی مردم نسبت به انتخاب فرد اصلح، عنوان کرد: همه آحاد جامعه در هر جایگاهی که قرار دارند وظیفه دارند تا دیدگاه مردم را نسبت به برنامه‌ها و اهداف کاندیداهای شرکت کننده مشخص کرده تا حضور حداکثری آگاهانه‌ای را در انتخابات داشته باشیم. لذا دانشگاه و دانشجویان به واسطه هوشیاری خود می‌توانند در راستای معرفی کاندیداها تأثیر بسزایی داشته باشند.

رحمتي شادباد با بيان اينكه انتخابات ساختارهایی دارد که افق این ساختارها تعیین کننده تمام وقایع اجتماعی است، گفت: صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی مشخص شده است و ما باید با حضور حداکثری از بین این افراد اصلح‌ترین را انتخاب کنیم.

وي با بيان اينكه نخبگان جامعه بايد تمام توان خود را براي خلق حماسه سياسي بكار گيرند، افزود: نخبگان باید با حفظ ثبات و پایداری کشور و نهادینه کردن روحیه ایثار و فداکاری به دشمنان نشان دهند، که ادامه‌دهنده راه شهدا هستند.

وي با بیان اینکه نخبه به کسی گفته می‌شود، که در یکی از زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسي، فرهنگی، هنري و علمي جهشی در جامعه ایجاد کند، گفت: فرهنگ و تمدن در طول تاریخ همیشه توسط نخبگان به آیندگان انتقال داده شده و این یعنی نخبه سرآمد مي باشد.

رحمتي شادباد با اعلام اینکه توانایی نخبگان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، بیان کرد: به کارگیری افراد نخبه در بخش‌های مختلف اجتماعی به واسطه توانایی خاص آن‌ها می‌تواند در حرکت جامعه به سمت پويايي و پیشرفت نقش بسزایی داشته باشد. وي خاطر نشان شد: استفاده از فكر و توان نخبگان جوان جامعه در برنامه ريزي شهري و بالا بردن سطح مشاركت آنان در مديريت شهري با ايجاد اتاق فكر نخبگان شهر در رشد و توسعه شهر بسيار كارساز ميباشد.

برترين مخترع جهان ادامه داد: همه آحاد جامعه در هر جایگاهی که قرار دارند وظیفه دارند تا دیدگاه مردم را نسبت به برنامه‌ها و اهداف کاندیداهای شرکت کننده مشخص کرده تا حضور حداکثری آگاهانه‌ای را در انتخابات داشته باشیم. در حال حاضر انتخاب شورای شهر به عنوان یک ساختار اجتماعی در توسعه و آبادانی شهرها بسیار مهم است.

رحمتي با اعلام اینکه ما حق انتخاب و تصمیم‌گیری برای آینده کشور را داریم، عنوان کرد: حضور نخبگان موجب تقویت کارهای بنیادی در زمینه‌های مختلف خواهد شد.

رحمتي شادباد مشاور امور جوانان و نخبگان شهرداري و فرمانداري تبريز با اشاره به ملاک های انتخاب توسط شهروندان در انتخابات شورا گفت: توانایی، کارآمدی، سلامت اخلاقی، حسن مدارا، جدیت و پیگیری امور مدنی، امانت دارای، نظارت و از همه مهم تر ولایتمداری می تواند بهترین انتخاب را توسط مردم رقم بزند./س

برچسب ها: حضور ، نخبگان ، الگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.