سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غرضي در نشست خبري:

از انصراف حداد عادل غافلگير شدم/ براي مهار تورم با تمام دولت‌هاي گذشته درگير بوده‌ام

کانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: بزرگترين خدمت به بازنشستگان کشور تثبيت درآمد اين قشر از جامعه است و اگر بتوانيم با تکميل دولت ضد تورمي مانع کاهش نقدينگي آنها شويم خدمت بزرگي به اين قشر کرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، نشست خبري "سيد محمد غرضي" در محل خبرگزاري فارس با اصحاب رسانه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در واکنش به كناره گيري غلامعلي حداد عادل از نامزدي يازدهمين انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: خبري غافلگير کننده‌اي بود لذا معتقدم رقابت هشت نفر بهتر از هفت نفر است.

وي در ادامه اظهار داشت: رقابت بخشي را بهتر از رقابت ستادي مي‌دانم و در حال حاضر اداره دولت به صورت بخشي چندان ارزش تقايري ندارد.

غرضي با اشاره به مناظره‌هاي صورت گرفته بين هشت کانديداي انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: به مسئولان صدا و سيما گفتم در هدف خود موفق نشديم لذا نتوانستيم جامعه را در راستاي اهداف هشت کانديدا هدايت کنيم.

رئيس نظام مهندسي کشور در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چرا طي اين چند سال کانديدا نشده بوديد اظهار داشت: زماني که احساس کنم کساني که مسئوليت را بر عهده گرفتند کفايت مي‌کنند نيازي به حضور خود نمي‌بينم اما در اين دوره احساس کردم که خود در صحنه حاضر شوم.

وي در ادامه اين جلسه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه شما همواره بحث تورم را مطرح کرده‌ايد در دوره‌هايي که  عهده دار وزارت بوديد، سهم خود را در مقابله با اين موضوع چه مي‌دانيد، گفت: در دولت‌هاي مختلفي که مسئوليت داشته‌ام همواره اقدامات ضد تورمي خود را دنبال کرده و با همه دولت‌ها درگير اين مباحث بوده‌ام که کار را با اصول اقتصادي پيش ببرم من شبکه وسيع برق، گاز، مخابرات و نظام مهندسي را در صورتي راه اندازي کرده‌ام که حتي يک ريال نيز پولي از دولت نگرفته‌ام.

غرضي اظهار داشت: تورم يعني اينکه براي اجراي امور کار از دولت پول بگيريم و من هميشه از کمک‌هاي مردمي استفاده کرده و نفعش نيز به خود مردم بازگشته است.

وي با تاکيد بر اينکه با همه دولت‌ها در جنگ بوده‌ام اظهار داشت: با تمامي دولت‌هايي که کار کردم گفته‌ام که توسعه با تورم به ضد آن تبديل مي‌شود.

اين كانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري در پاسخ به اينکه برنامه شما در صورت انتخاب نشدن به عنوان رئيس جمهور بعد از انتخابات چيست گفت: ما را به خير و شما را به سلامت به کارهاي خود طي اين چند سالي که مشغول بوده‌ام ادامه خواهم داد و فعاليت سياسي خود را بر طبق گذشته دنبال مي‌کنم.

غرضي در تشريح برنامه‌هاي خود در حوزه روابط بين‌الملل اظهار داشت: در طي دوره‌اي که وزير نفت بودم اولين کاري که کردم قرارداد نفت با نماينده حافظ اسد امضا کردم که پس از چند ساعت آمريکا طي واکنشي اعلام کرد که اين کار ايران به اندازه مستقر کردن ده لشکر براي بستن مرزها بوده است.

وي در ادامه افزود: ما ملتي هستيم که هرگز با همسايگان خود درگير نبوده‌ايم و حتي آمريکا نيز اذعان شده که 250 سال است که ايران با همسايگان خود در صلح به سر مي‌برد.

غرضي با تاکيد بر اينکه اگر 50 ميليون نفر به دولت راي دهند مشکلات حل مي‌شود اظهار داشت: دولت با 20-30 ميليون راي مشکلاتش حل نمي‌شود و نه دولتي پايدار تشکيل شده و نه زندانيان سياسي آزاد مي‌شوند و معتقدم به سامان آوردن کشور هزينه ندارد اگر مردم راي بالا دهند.

وي در خصوص برنامه‌هاي خود براي بازنشستگان گفت: بزرگترين خدمت به بازنشستگان کشور تثبيت درآمد اين قشر از جامعه است و اگر بتوانيم با تکميل دولت ضد تورمي مانع کاهش پول آنها شويم خدمت بزرگي به اين قشر کرده‌ايم و بسيار مناسب است به ساز و کاري در اين راستا تعبيه کنيم.

غرضي در ارتباط با اشتغال‌زايي گفت: تعرفي که از اشتغال داريم به عنوان اشتغال دولتي و استخدامي نادرست است چرا که در اين روش بعد از سي سال پولي که خرج بازنشسته مي‌گيرد کفاف مخارج زندگي وي نمي‌شود و مجبور است که بعد از بازنشستگي مشغول به کار شود و معتقدم اين نوع تامين اجتماعي کاغذي و مشتمل بر مهارت زندگي نيست.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه در ارتباط با مباحث اقتصادي شما نمي‌توانيد به عنوان يک مجري پول مردم را بدون اينکه سود بدهيد نگهداريد اظهار داشت: اگر مردم به من راي دهند من قدرتمند مي‌شوم و مي‌گويم دولتي آمده که ضد بازار سرمايه است و کار را به سرمايه ترجيح مي‌دهم.

وي در ادامه تصريح کرد: نرخ پول سرمايه گذاري در دنيا دو الي سه درصد است و با سرمايه 25 درصدي نمي‌توان سود سرمايه را سامان داد و با تعامل دولت و مردم با يکديگر مي‌توانيم اين مشکل را حل کنيم.

غرضي در ارتباط با برنامه‌هاي نفتي خود اظهار داشت: در گذشته نفت در بودجه جاري دولت به کار گرفته شد و پيش از آن نيز در بودجه‌هاي عمراني خرج شده است لذا بايد بودجه عمراني و بودجه جاري با يکديگر متعادل شوند تا بتوانيم اين هزينه‌ها را سامان بخشيم.

اين كانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري در پاسخ به اين سوال که وجه تمايز شما از ديگران چيست گفت: تکيه بر سوابق اجرايي خود دارم و با اين شاکله به ميدان رقابت‌ها آمده‌ام.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مقابله ، تورم ، غرضی ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.