سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه شانزدهم آموزش شبکه؛

دستگاه چیدمان شبکه ای رایانه ای

در این جلسه با ملاحظات کلیدی و اجزای اختیاری و محدودیت ها در نمودار شبکه مسیریاب بی سیم آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار اورژانسit باشگاه خبرنگاران: کل دستگاه هایی که متصل به مسیر یاب بی سیم هستند باید مجهز به کارت شبکه باشند.
 
وقتی که مسیر یاب به مودم پر سرعت وصل می شود امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت را برای کلید دستگاه هایی که متصل به شبکه هستند فراهم می کند.

مسیر یاب هایی که بی سیم هستند از لحاظ فنی می تواند به چندین رایانه از طریق اتصال های بی سیم وصل شوند.

 به طور کلی می توان گفت: که هیچ مسیر یاب بی سیم برای منازل یا محل های کار کوچک وجود ندارد که بابت اتصال چندین دستگاه بی سیم شکلی به طور همزمان داشته باشد. هر چند که وقتی تمام دستگاه های بی سیم به طور همزمان از شبکه استفاده کند راندمان کاری شبکه پایین می آید.

بسیاری از مسیر یاب های بی سیم اتصال کابلی تا چهار دستگاه از طریق کابل شبکه میسر می سازند.
 
در ابتدای نصب باید اول یکی از رایانه ها به صورت مستقیم و با استفاده از کابل شبکه برای انجام تنظیمات شبکه به مسیر یاب بی سیم وصل شدند.

پس از این مرحله برقراری ارتباط کابلی  بین دستگاه ها و مسیر یاب امری انتخابی است. زمانی اتصال کابلی منطقی می باشد که رایانه چاپگر یا هر دستگاه دیگر هیچگونه قابلیت اتصال به شبکه را نداشته باشد یا اینکه در محلی قرار بگیرد که سیگنال رادیویی کافی از طرف مسیر یاب دریافت نکند.

حال اجزای اختیاری به این صورت می باشد که شبکه بندی مسیر یاب برای دسترسی به اینترنت چاپگر کنسول های بازی و سایر دستگاه سرگرمی الکترونیکی به شبکه اجباری نیست می توانید هر کدام را که نیاز نداریم از نمودار حذف کنیم.

حال محدودیت بخش WI-FI شبکه تنها در محدوده مجاز از مسیر یاب عمل می کند محدوده WI-FI به عوامل مختلفی مانند چیدمان و نقشه و محل تداخل امواج بستگی دارد.

اما باید بگوییم که مسیر یاب بی سیم تعداد اتصالات کابلی مورد نیاز را پوشش نمی دهد. تنها با یک چیز می توانیم ظرفیت بخش کابلی شبکه را گسترش دهیم آن هم از دستگاه ثانویه سوئیچ استفاده کنیم.
 
در جلسه بعد  با نمودار شبکه مسیر یاب کابلی ملاحظات کلیدی اجزای اختیاری و محدودیت های آشنا خواهید شد./ع2
برچسب ها: رایانه ، آموزش ، شبکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.