سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیلی تلگراف:

تحقیقي افشاکننده درباره سوء استفاده جنسی از کودکان در انگليس

یکی از مصائبی که آزادی افراطی در غرب بوجود آورده، بلائی است که بر سر کودکان ونوجوانان بی گناه می آید. عده ای هستند که کارشان سوء استفاده جنسی از کودکان است و عده ای دیگر هم نگاه کردن به تصاویر آنها.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، با کشته شدن دو کودک 12 و 5 ساله در انگلستان بر اثر سوءاستفاده جنسي، آماری جدید منتشر شده که حاکی از آن است ، بیش از 93 درصد از افرادی که در اینترنت به دنبال تصاویر جنسي کودکان هستند از تعقیب و دستگیری مصون اند .

آمارهای یک تحقیق جدید نشان می دهد که بیشتر از 93 درصد از افرادی که در فضای اینترنت در انگليس به تماشای صحنه های سوءاستفاده جنسی از کودکان می نشینند هیچگاه شناسایی و دستگیر نمی شوند . 

پلیس انگلستان در سال 2012 به حدود 2866 نفر که دراینترنت به تماشای صحنه های سوءاستفاده جنسي کودکان نشسته بودند از طریق اینترنت هشدار فرستاده است . اما از این تعداد فقط 192 نفر یعنی از هر 15 نفر یک نفر شناسایی و دستگیر شده اند . این آماری است که موسسه پیشگیری از سوء استفاده کودکان یا ceop منتشر کرده است . 

براین اساس حامیان کودک در انگلستان به شدت نسبت به این آمار هشدار داده و معتقدند کودکان همیشه در محاسبات نهادهای بهزیستی و دولتی غایبند .

Ceop نهادی است که در مورد سوء استفاده از کودکان به پلیس اطلاعات و مشاوره میدهد که دراین مورد درمعرض خطر بودن فوری یک کودک رانیز شامل می شود .

درهمین زمینه دیلی میل گزارش می دهد که جدای از این آمار ، کارشناسان نهادهای اجتماعی انگلستان از طریق اتاق های چت اینترنتی و سایت های مختلف ، توانسته اند حدود 600 نفر از افرادی که به صفحات سوءاستفاده جنسي کودکان می رفتند را شناسایی کنند . 

یکی دیگر از نهادهای غیردولتی که در این زمینه فعالیت میکند NSPCC است که در مورد این گزارش افشاگرانه ، واکنش شدیدی نشان داده است .

جان براون مدیر اجرایی این بنیاد خیریه می گوید وقتی نهادهایی مثل ceop این همه تلاش می کنند و متجاوزان را شناسایی کرده و کسانی را که تصاویر جنسی کودکان بی گناه را به اشتراک گذاشته ویا دانلود می کنند را به دام می اندازند ، چرا به آنها توجهی نمی شود ؟ چرا متجاوزان با اشد مجازات روبرو نمی شوند . این جای بسی نگرانی است که تنها عده کمی از این افراد واقعاً دستگیر میشوند . 

نکته ناراحت کننده این است که ارتباط بسیار زیادی بین ارتکاب به جنایت علیه کودکان و نگاه کردن به صفحات اینترنتی سوءاستفاده جنسي کودکان وجود دارد . 
"جان براون" درادامه از دولت می خواهد که به پلیس وظیفه اش را گوشزد کند و این صفحات مشمئز کننده را از اینترنت پاک کند . 

"پیتر ساندرز"، از انجمن حمایت از افراد تحت سوءاستفاده جنسی می گوید چنین جنایاتی از نوع جنایات بسیار بزرگ است و حتماً باید به نتیجه برسد . ما باید بیدار شویم و اجازه ندهیم این بلاها بر سر کودکانمان بیاید .

او می گوید گویی ارزشها عوض شده اند و دیگر برای کسی و یا نهادی مهم نیست که چه بلائی برسر کودکان می آید . دولت باید به این روند خاتمه دهد . 
Ceop می گوید پلیس می تواند بدون اطلاع این نهاد افراد مظنون را دستگیر کند و یا هر اقدام دیگری انجام دهد . 

این آمار در پی کشته شدن دو کودک 12 ساله به نام تیا شارپ و 5 ساله به نام آپریل جونز منتشر شده است . استوارت هازل و مارک بریجر قاتل این کودکان هستند .



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.