سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راشاتودی؛

علیرغم تلاش رسانه هاي غربي ، ملت ايران با شور و شوق پاي صندوق هاي راي حاضر مي شوند

"نادژوا کوورکوا" در مقاله جديد خود پيرامون انتخابات رياست جمهوري ايران به شناخت ضعيف و اشتباه دولتمردان غربي از کشورمان اشاره مي کند و معتقد است که همين موضوع سبب خطاي آنان در تصميم گيري هاي شان شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودي ؛ وي در ابتداي مقاله خود تحت عنوان "چرا کشورهاي غربي به دشواري زبان سياسي ايران را متوجه مي شوند" با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوري کشورمان مي نويسد "نتيجه انتخابات رياست جمهوري ايران تاثيري مهم بر تحولات منطقه خاورميانه و بر کل جهان خواهد داشت. در اين ميان کشورهاي غربي صرفا به انتقاد از ايران مي پردازند و در مورد سازوکار انتخابات در آن نيز همين مسير را دنبال مي کنند. با اين حال بايستي اشاره کرد که آنان درک بسيار کم و ضعيفي از ماهيت جريان اسلامگرايي در عرصه سياسي دارد." 

نويسنده در ادامه با اذعان به همه گيري موج "بيداري اسلامي" در منطقه مي افزايد "در سال 2009 ميلادي، جهان اسلام شاهد تقويت رفتار خصمانه دولت آمريکا عليه ايران بود. ايران به ادامه برنامه هسته اي خود و پيشرفت در اين زمينه پرداخت و اين مسئله در حالي روي داد که آمريکا مخالف ادامه برنامه هسته اي از سوي ايران بود. همچنين بحران سوريه و تضاد منافع جمهوري اسلامي ايران و آمريکا با يکديگر نيز از جمله تحولات اخير خاورميانه بوده است و مهم تر از همه مي توان به گسترش موج "بيداري اسلامي" و "اسلام خواهي" ملت هاي منطقه اشاره کرد." 

در ادامه این گزارش آمده است :" تعدادي از تحليلگران غربي از چشم انداز سياسي ايران شناخت درستي دارند. اين امر در موضع گير يهاي آنان نيز آشکار است.نتيجه انتخابات ايران هميشه غير قابل پيش بيني بوده است. ايران همواره  پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران ديدگاهي ضد استکباري داشته و با هرگونه مصالحه اي با آمريکا و کشورهاي متخاصم غربي مخالف است. " 

نکته ديگري که بايد به آن اشاره کرد آنست که برخلاف ادعاي رسانه هاي غربي که ايرانيان خواستار تحريم انتخابات هستند تجربه من از سفرم به ايران در انتخابات سال 2009 ميلادي نشان داد که ايرانيان بسيار منظم هستند و در پاي صندوق هاي راي حضور مي يابند. هر يک از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ايران پيشينه اي قوي دارند و داراي پايگاه حاميان خود هستند. در دو هفته گذشته آنان فرصت داشته اند تا نظرات خود در مورد مسائل اقتصادي، سياسي و فرهنگي را بيان نمايند. برخلاف ادعاي کشورهاي غربي اکثريت ايرانيان بر اين باورند که جو انتخاباتي امسال سالم تر و کم تنش تر از جو انتخابات پيشين است و از اين موضوع رضايت دارند." 

نويسنده در ادامه با اشاره به اعتقاد قلبي ايرانيان به نظام ايران مي افزايد "اين ديدگاه در ميان ايرانيان عموميت دارد که انقلاب اسلامي ايران راه جديد زندگي را پيش روي آنان قرار داده است. انقلاب اسلامي سبب شده تا ايرانيان حق دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي را پيدا کنند. آنان همچنين معتقدند که به برکت انقلاب اسلامي حقوق زنان مطابق با شريعت در ايران اسلامي بسيار بهتر و پيشرفته تر از کشورهاي غربي رعايت مي شود. از سوي ديگر بسياري از ايرانيان با وجود اختلاف ديدگاه و سليقه با يکديگر در مورد مسائلي با يکديگر اشتراک نظر دارند براي مثال در مورد مسئله حجاب اسلامي اين ديد عمومي در ايران ايجاد شده است که همگي بايستي به آن موضوع احترام بگذارند." 

نویسنده همچنین با اشاره به تفاوت هاي موجود در نوع سازوکار نظام هاي غربي با نظام "مردم سالاري ديني" به اين موضوع مي پردازد که چنين تفاوتي برخلاف تصور برخي تحليلگران غربي نشانه فقدان مردم سالاري در جمهوري اسلامي نيست. عليرغم آنکه غربي ها تلاش مي کنند تا اين گونه نشان دهند که در ايران مردم سالاري وجود ندارد بايستي اشاره کرد که در ايران نظامي مردم سالار وجود دارد اما در زمينه هاي مختلفي از جمله برخی مسائل اجتماعي ديدگاهي متقاوت با ديد غربي ها حاکم است." 

وي در پايان مي افزايد "از جمعيت 75 ميليوني ايران 50 ميليون نفر واجد شرايط شرکت در انتخابات رياست جمهوري آن کشور هستند. اين انتخابات در تاريخ 14 ژوئن (24 خرداد) برگزار خواهد شد. شعب اخذ راي در مساجد، مدارس و دانشگاه ها برقرار خواهند بود و تمامي نامزدهاي انتخاباتي حق دارند نمايندگان ناظري را به شعب مختلف اخذ راي اعزام نمايند." 


برچسب ها: ایران ، رسانه ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.