سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشای بخشی از جنايات يکي از سرکردگان تروريستها در سوريه

اخباري در باره کشته شدن يکي از جنايتکاران و سرکردگان گروههاي ترورسيتي در سوريه بويژه در شهر حلب منتشر شده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ عبدالقادر صالح  از بزرگترين سارقان گردان توحيد در حلب و از مهمانان دائمي کانال الجزيره به شمار مي رود. 

به دنبال پيروزي ارتش سوريه در القصير بار ديگر اسم اين تروريست سارق مطرح شد به گونه اي که برخي خبرهاي غيرموثق از هلاکت وي در اين شهر حکايت مي کند. به گفته شاهداني از اهالي حلب عبدالقادر صالح عامل اصلي به آتش کشيده شدن بازارهاي قديمي حلب است و دستور سرقت گلدسته مسجد جامع بزرگ اموي در حلب و سپس تخريب مسجد را نيز وي صادر کرده است. 

وي همچنين مسئول قتل و ربودن بسياري از افراد بي گناه و نيز  باج گرفتن   از تجار به شمار مي رود و نظارت بر تعدادي از دادگاه هاي شرعي را که از آنها براي اعدام ربوده شدگان استفاده مي کردند بر عهده داشته است. وي بسياري از نمايشگاه هاي خودرو و کارگاه هاي حلب را سرقت کرده و به آتش کشيده و محتويات آنها را به ترکيه قاچاق کرده است. سرقت از طلا فروشي ها در حلب از ديگر اقدامات وي به شمار مي رود. 

گزارشگر ادامه داد: پس از آن که وي اموال زيادي از حلب سرقت و به ترکيه منتقل کرد خبرهاي رسيده از گروه هاي تروريستي حاکي از آن است که سرمايه گذاري هاي صنعتي زيادي در چند شهر ترکيه از جمله غازي آنتپ انجام داده است. وي علاوه بر اين از طريق فروش حبوبات و غلات سرقت شده از سوريه در ترکيه به تجارت مواد غذايي ساخت ترکيه و فروش آن ها در حلب و روستاهاي آن مي پردازد. 

عبدالقادر صالح يا آنگونه که دوستانش مي گويند حجي مارع علاوه بر سرقت هاي گسترده در حلب، با حضور در مناطق مختلف اين استان گزارش هايي از تروريست ها درباره حمله به برخي بناهاي تاريخي از جمله مسجد قديمي اين شهر براي نابود کردن آن دريافت کرد. بازارها و کارگاه هاي حلب تنها جاهايي نبودند که عبدالقادر بر سرقت محتويات آنها و سرقت اين محتويات نظارت داشته است بلکه مساجد نيز از اين سرقت ها در امان نماندند و افراد مسلح وابسته به وي منبر قديمي مسجد بزرگ اموي را نيز سرقت کردند و در ترکيه به بهايي اندک فروختند. 

در ادامه گزارش آمده است: چه خبر کشته شدن عبدالقادر درست باشد و چه نادرست، حلب هيچ گاه جنايات اين افراد را که به اسم دين و آزادي انجام شد فراموش نخواهد کرد. 

برچسب ها: جنایت ، سوریه ، سرکرده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.