سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش معاملات فرابورس به 228میلیارد ریال رسید

بازار فرابورس شاهد خرید و فروش 64.3 میلیون سهم و اوراق به ارزش 228میلیارد ریال از سوی سرمایه گذاران بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در میان بازار های فرابورس 64.3 میلیون سهم و اوراق در 9185دفعه توسط خریداران مبادله شد. بیشترین حجم معاملات به بانک حکمت و لیزینگ ایرانیان اختصاص داشت و 3.8 میلیون سهم این دو شرکت به ترتیب به ارزش 3.7 میلیارد ریال و 4.3میلیارد ریال از سوی خریداران جابه جا شد .

در عین حال در میان سایر شرکت های فرابورسی کمترین حجم معاملات به بیمه نوین تعلق گرفت. شاخص فرابورس(آیفکس) هم با 0.56درصد رشد به رقم 523.86 واحد رسید و در این میان 6 شرکت مرجان کار ، پخش البرز، کویر تایر،صنعت روی زنگان، سبحان دارو و پتروشیمی زاگرس بین 4 تا 4.8 درصد افزایش قیمت داشتند.

در همین حال بیشترین کاهش قیمت را بانک سرمایه و بیمه میهن در سیستم معاملات ثبت کردند. از طرفی در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را سه نماد گواهی سپرده انصار، 12 هزارو 660 برگه ، اجاره امید 6هزارو 650 برگه و مشارکت نارنجستان 6هزارو 150برگه کسب کردند.

طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت لیزینگ ایرانیان و پتروشیمی زاگرس ، برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در 22خرداد و همچنین اوراق مشارکت شهرداری شیراز و سنگ آهن گهر زمین به دلیل پرداخت سود علی الحساب سه ماهه در22خرداد متوقف شد.

از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان ، پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 5درصد، معامله شد.این در حالی است که نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی دهدشت، مارون، صنعتی مینو و بیمه سامان با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، معامله شد.

افزون بر این هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن همچنان با افت قیمت روبرو بود و بیشترین کاهش قیمت به امتیاز تسهیلات مسکن دی 89 اختصاص داشت و با افت 3.2درصدی هر برگه به نرخ 463هزارو956 ریال رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارزش ، معامله ، فرابورس ، سهم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.