سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاریخچه بازی های ایران - لبنان از ابتدا تا کنون

تیم فعلی فوتبال کشورمان در نهمین دیدارش در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برای نهمین مرتبه مقابل تیم ملی لبنان فردا شب ساعت 20 در ورزشگاه آزادی صف آرایی می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی فوتبال کشورمان برای صعود  مستقیم به جام جهانی باید فردا شب با تفاضل گل بالا مقابل لبنان در ورزشگاه آزادی به برتری دست یابد.

تیم ملی فوتبال ایران و لبنان از 17 سال گذشته تا به امروز 8 بار مقابل هم بازی کرده اند که سهم ملی پوشان ایرانی 6 پیروزی و یک تساوی و یک باخت بوده است و 19 گل زده و یک گل خورده در کارنامه ملی پوشان کشورمان در مقابل لبنانی ها قرار دارد.

 تنها باخت تیم ملی کشور ما در دیدار رفت مقدماتی جام جهانی 2013 بوده است. گلزن ترین بازیکن تاریخ این رقابت ها علی دایی با 6 گل زده و بعد از آن جواد نکونام و حمید استیلی با 4 گل زده هستند.


 
نخستین حضور تیم ملی ایران مقابل لبنان سال 1375 بوده است که در دیدار دوستانه دو تیم با تساوی بدون گل بازی را به پایان رساندند.

در دومین و سومین حضورشان در زمین لبنانی ها با پیروزی پر گل یاران ما همراه بودند.

دو تيم چهارمین دیدارشان در مقدماتی جام ملت های آسیا را با نتیجه سه بر صفر به نفع ایران به پایان رساندند.



دو تیم فوتبال ایران و لبنان در پنجمین بازی در جام غرب آسیا هم رودروی يکديگر قرار گرفتند که ایران توانست با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد.

 دربازی ششم تیم ملی ایران توانست لبنان را در هم بکوبد. این دو تیم در هفتمین دیدار در دور مقدماتی جام جهانی 2013 برزیل به مصاف یکدیگر رفتند که لبنان توانست اولین پیروزیش را مقابل تیم ملی ایران با نتیجه یک بر صفر به دست آورد و آخرین دیدارشان هم در دور رفت جام ملت های آسیا بود که ایران توانست 5 برصفر لبنان را شکست دهد.




 گفتنی است تیم ملی ایران در بازی فردا می تواند با پیروزی مقابل لبنان هم انتقام شکست دور رفت را از این تیم بگیرد و سهم صعودش را به جام جهانی 2014 برزیل هموار کند./آق
برچسب ها: مروری ، بازی ، لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.