سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سند راهبردی توسعه کمی و کیفی زیارت به تصویب رسید

با حضور استاندار خراسان رضوی کلیات سند راهبردی توسعه کمی و کیفی زیارت به تصویب رسید.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسین فروزان مهر در جلسه کارگروه استانی زیارت با بیان این مطلب که مشهد مقدس براساس سند چشم انداز در افق 1404، پذیرای 40 میلیون زائر و مسافر خواهد بود، اظهار داشت: باید برای تامین زیرساخت های مورد نیاز  زائران در بخش های مختلف برنامه ریزی شود.

وی گفت: اگرچه هدف اصلی حضور زائران در شهر مقدس مشهد استفاده از فیوضات معنوی بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) است، ولی باید به موازات برنامه ریزی جهت تعمیق و گسترش فرهنگ رضوی و زمینه سازی برای بهره برداری حداکثری از این فرصت، به سایر نیازهای آنان از قبیل خدمات رفاهی و گردشگری نیز توجه شود.

 رییس کارگروه استانی زیارت خاطرنشان کرد: با توجه به حجم قابل ملاحظه تردد زائران به مشهد باید برای توزیع سفر در طول سال و ساماندهی امور آنان به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی، تلاش نمود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت تحقق اهداف سند چشم انداز در حوزه زیارت افزود: باید در سند توسعه کمی وکیفی زیارت، اهداف اسناد بالادستی استان از جمله سند توسعه و آمایش مد نظر قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: از دستگاه های اجرایی عضو کارگروه انتظار می رود تا به منظور عملیاتی شدن برنامه های اجرایی سند توسعه زیارت با معاونت هماهنگی امور زائران همکاری لازم را داشته باشند.

محمدمهدی اعلایی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه طرح مطالعاتی توسعه کمی و کیفی زیارت را حاصل تلاش و دقت اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، صاحبنظران و اندیشمندان دانست و اظهار امیدواری کرد: با بهره گیری از فرآیندهای علمی و اصولی در سند راهبردی زیارت، به زودی وارد فاز اجرایی شویم.

وی زیارت را محوری ترین مقوله توسعه استان توصیف کرد و گفت: باید از تمامی امکانات، منابع و اختیارات موجود در این راستا استفاده نمود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان این که در جهت تخصیص بودجه زیارت و جذب حداکثری منابع در این حوزه، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد، تصریح کرد: پیشبرد اهداف و برنامه ها نباید متوقف به دریافت بودجه زیارت باشد./س

 


برچسب ها: سند ، راهبردی ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.