سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت و نصب آخرین جكت فازهای 17 و 18 پارس جنوبی

عملیات ساخت و نصب چهارمین و آخرین پایه سكوهای اقماری طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسن بویری مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: مراحل طراحی، تهیه كالا، ساخت و نصب پایه جكت سكوی اقماری B17 بعنوان آخرین جكت پروژه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با تلاش متخصصان داخلی انجام شد.
 
بویری وزن این سازه بزرگ دریایی را 2950 تن و با طول 65 متر عنوان كرد و افزود: جكت چهارم  براساس چارچوبی استاندارد با رعایت مشخصات فنی و بالاترین ملاحظات ایمنی توسط شركت صدرا در مدت 15 ماه ساخته شده و در عمق 58 متری حوزه دریایی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی حمل و نصب شد.
 
وی گفت: با نصب این جكت سكوی اقماری، شرایط لازم برای استقرار چهارمین دكل حفاری در طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به منظور حفر 11 حلقه چاه جدید فراهم شده كه پیش‏ بینی می‏ شود عملیات حفاری درسكوی B17 مطابق برنامه پیمانكار تا 10 روز آینده آغاز شود.
 
در طرح توسعه فازهای 17 و 18 كه توسط كنسرسیومی ‏از شركت‏های ایرانی در حال اجراست حفاری 44 حلقه چاه فراساحلی پیش ‏بینی شده كه در قالب دو بسته اجرایی در حال انجام است.
 
بویری مراحل حفاری چاه‏های گازی این حوزه را مطلوب دانست و افزود: بسته نخست حفاری در سكوهای اصلی كه توسط شركت ملی حفاری در بخش  17A و 18A  در حال اجراست به حدود 95 درصد پیشرفت فیزیكی رسیده و طی دو ماه آینده تكمیل و تحویل كارفرما خواهد شد.

***آغاز لوله گذاری میانی بین سكوهای اقماری بخش فراساحل  تا هفته آینده
 
 وی افزود:  مراحل عملیاتی بسته دوم حفاری نیز بر روی جكت‏ های سكوهای اقماری توسط شركت حفاری دانا كیش از ابتدای سال جاری آغاز شده است.
 
مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی همچنین از آغاز لوله گذاری میانی بین سكوهای اقماری و اصلی در بخش فراساحل این پروژه تا هفته آینده خبر داد و گفت: این بخش از لوله گذاری به طول 28 كیلومتر طی دو ماه آینده تكمیل می‏ شود .

انتهاي پيام/

برچسب ها: ساخت ، جکت ، فاز ، پارس جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.