سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هدف نشر و گسترش فرهنگ شعر عاشورایی؛

دومین سوگواره سراسری عاشورایی شعر كودك برگزار می شود

فراخوان دومین سوگواره سراسری عاشورایی شعر كودك مهر ماه سال 92 به همت دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان زنجان اعلام خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حمیدرضا اسماعیلی، رئیس حوزه هنری استان زنجان در این رابطه گفت: دومین سوگواره عاشورایی شعر كودك با هدف نشر و گسترش فرهنگ شعر عاشورایی و اشاعه فرهنگ استقامت و ایثار برای گروه سنی كودك و نوجوان به همت حوزه هنری استان زنجان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینكه پرداختن به مقوله شعر كودك و تقویت بنیان فكری و اشاعه فرهنگ عاشورایی در اذهان كودكان و نوجوانان یكی از بارزترین اهداف و رسالت های حوزه هنری است، افزود: حوزه هنری استان زنجان تاكنون در این راستا گام های خوبی را برداشته است.
این مقام مسئول حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر در راستای گسترش هنر متعالی و فاخر اسلامی را یكی از رویكردهای مهم حوزه هنری دانست و اظهار داشت: سوگواره سراسری عاشورایی شعر كودك با هدف سمت و سو دادن به قلم و اندیشه شاعران كشور در جهت تولید و نشر اشعار فاخر هنری در زمینه رستاخیز عظیم كربلا به زبان كودك و نوجوان برگزار می شود.  
وی با بیان اینكه این سوگواره همانند دوره قبل در دو بخش عمومی با موضوع واقعه كربلا و بخش ویژه با موضوع حضرت علی‌اصغر (ع) و حضرت رقیه (س) برگزار می شود، گفت: هیچگونه محدودیت سنی برای ارائه آثار وجود ندارد.
رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینكه در سوگواره عاشورایی شعر كودك و نوجوان در سال گذشته، 512 اثر به دبیرخانه سوگواره رسیده بود، ابراز داشت: از میان آن‌ها 198 اثر در شورای انتخاب برگزیده و به بخش داوری راه یافت.
وی به دریافت 10 اثر به زبان تركی ازكل آثار ارسالی از سطح كشور اشاره كرد و افزود: 22 اثر منحصراً از سوی استان زنجان به این سوگواره ارسال شده كه بیشترین آثار ارسالی از دیگر استان‎ها شامل خراسان ‌رضوی، قم، همدان و بوشهر بود.
اسماعیلی در پایان با اشاره به اینكه مراسم اختتامیه این سوگواره روز (4 دی ماه) سال 92 برگزار می شود، یادآور شد: جوایز این دوره از سوگواره شامل 3 نفر برای رتبه اول، 4 نفر برای رتبه دوم، 5 نفر برای رتبه سوم و 4 نفر به عنوان مقام شایسته و یك جایزه برای بخش ویژه به شركت ‌كنندگان اهدا خواهد شد./ي2

برچسب ها: سوگواره ، شعر ، عاشورایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.