سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

آیندگان در مورد اقدامات بنیادی دولت قضاوت خواهند کرد

وزیر نفت گفت: آیندگان در مورد اقدامات بنیادی دولت قضاوت خواهند کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، رستم قاسمی در آیین افتتاح طرح هیدروژناسیون برش های چهار كربنه و واحد نیمه صنعتی پلی اتیلن سنگین و دانش فنی ۹ كاتالیست شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران مستقر در شازند، افزود: دولت نهم و دهم اقدامات زیربنایی گسترده ای را در تمامی حوزه ها از جمله نفت انجام داده است كه آیندگان در مورد آن قضاوت خواهند كرد.
وی بیان كرد: بعضی از پروژه هایی كه در دولت نهم و دهم انجام شده جزو آرزوهای مردم در استان ها بوده كه انجام و بهره برداری از آنها مصداق عینی عدالت و مهرورزی دولت است.
وزیر نفت ادامه داد: صنعت نفت كشور به عنوان شاهرگ اقتصادی مهم كشور در سال گذشته با تحریم های گسترده مواجه بود، اما دولتمردان غیور توانستند با تمامی مشكلات از سد جنگ اقتصادی دشمن بگذرند و استعدادها و نبوغ را در این حوزه شكوفاتر كنند.
قاسمی اظهار كرد: سال گذشته تحریم ها به حدی تنگ بود كه علاوه بر اینكه برای صادرات نفت ایران، تردد كشتی ها رصد می شد، با ابزار و تكنولوژی سنگین كنترل مالی نیز بر منابع فروش نفت كشور اعمال شد.
وی گفت: اما با همه ریسك های سنگین توانستیم كشور را اداره كنیم و بر مشكلات فایق آییم.
وزیر نفت اضافه كرد: دشمن باید بداند كه هر چه فشارهای اقتصادی را تنگ تر كند، ایران بر توسعه دانش فنی، تولید، فرآوری و صادرات نفت و سایر حوزه های تخصصی دیگر مصممتر شده است و به بالندگی بیشتر می رسد.
قاسمی گفت: دشمن تصور می كند حربه های تحریم و فلج كننده بر بانك مركزی و صنعت نفت اعمال كرده است، اما با مدیریت بهینه و تدبیر و راهبری های حكیمانه رهبر معظم انقلاب توانستیم علاوه بر تامین نیاز عمومی كشور، زیرساخت ها و دانش فنی را در این حوزه تقویت كنیم.
وی افزود: پتروشیمی شازند از مجتمع های بزرگ و مطرح كشور است كه هم اینك نیاز مواد اولیه دهها كارخانه زیردستی را تامین می كند و سال گذشته نیز به عنوان بهترین صادر كننده كشور معرفی شده است.
وزیر نفت ادامه داد: افتتاح واحد هیدروژناسیون برش های چهاركربنه و دانش فنی كاتالیست ها و هفت ماده شیمیایی در مركز پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران مستقر در شازند، نمونه ای از ایستادگی و عزم متخصصین كشور در برابر تهدیدهای دشمنان است./س
برچسب ها: قضاوت ، نفت ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.