سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 102 درصدی آموزش های فنی و حرفه ای کمیته امداد امام خمینی(ره)

مدیر کل حرفه آموزی کمیته امداد امام خمینی (ره) از آموزش بیش از 84 هزار نفر در رشته های مختلف شغلی و رشد 102 درصدی آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهر علي حق گويان با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته 253 هزار و 422 نفر از آموزش های کوتاه مدت به سبک آموزش از راه دور و به صورت انفرادی یا گروهی در جهت ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بازدهی و توسعه نگرش ها و مهارت های عمومی کسب و کار بهره مند شدند که این میزان نسبت به سال 90 ،‌78 درصد رشد داشته است.
وی همچنین از بهره مندی 64 هزارو 157 هزار دانش آموزان دبیرستانی از آموزش های فنی و حرفه ای در سال گذشته کمیته خبر داد  و بیان داشت:  این آموزش ها به منظور یاد گیری فن و حرفه  با توجه به علائق، استعداد ها و نیاز بازار کار طی همکاری با سازمان  آموزش فنی و حرفه ای با اولویت خوابگاه های دانش آموزی،  اردوگاه ها ، و کانون های فرهنگی و آموزش گاه های بخش خصوصی  صورت گرفته است.
 وی با توجه به آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد شغل و پایدار سازی مشاغل تصریح کرد: کمیته امداد با اجرای برنامه های توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در چهار سر فصل توسعه آموزش های فنی و حرفه ای بلند مدت،  آموزش های فنی و حرفه ای کوتاه مدت ، حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستان و آموزش های  استاد شاگردی حامی موثر بردارد.
 وی آموزش های استاد شاگردی را به عنوان یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای و مختص فرزندان باز مانده از تحصیل معرفی کرد خاطر نشان کرد: بر این اساس شایستگی های مربوط به یک شغل از استاد به شاگرد در یک دوره  آموزشی  در محل اشتغال  استاد کار ، منتقل می شود که در سال گذشته برای اولین بار سال گذشته در کمیته امداد امام در سطح کشور  به صورت گسترده  با‌ آموزش 13 هزار و 105 نفر صورت  گرفت./ز

برچسب ها: مدیر ، کل ، حرفه آموزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.