سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای طلای تکواندو جهان برنامه داشتم

باقری: برای یکی از انتخابی‌ها از عروسی خواهرم گذشتم

مدعی وزن اول تیم ملی تکواندو که به تازگی از جمع اردونشینان خط خورده می گوید: خط خوردنش دلیل فنی نداشته است.

میثم باقری که به دلیل سر وزن نرسیدن در مسابقه انتخبی آخر از جمع اردونشینان کنار گذاشته شد، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: کجای دنیا یک شبه تصمیم به کاهش وزن برای بازیکن گرفته می شود؟ حداقل برای انتخابی آخر تیم ملی باید چند روز قبل
برای وزن کشی اطلاع می دادند.

وی افزود: برای حضور در وزن اول تیم ملی باید به وزن 54- کیلوگرم می رسیدیم اما مربیان شب قبل از مسابقه انتخاب وزن را بر عهده خود تکواندوکاران گذاشتند. برای مسابقه انتخابی آخر تنها در وزن اول مراسم وزن کشی برگزار شد و سایر اوزان وزن کشی نکردند. در تمرینات تیم ملی و تورنمنت اسپانیا چندین بار وزن کم کردم اما احسان نقیب زاده و هادی مستعان دو رقیبم در اردوها در همان وزن خود بودند و مسابقه دادند. به نظر من این مسابقه انتخابی محکی برای آنها محسوب نشد.

باقری با گلایه از تصمیم کادر فنی برای حذف وی به خاطر سر وزن نرسیدن در انتخابی آخر تصریح کرد: در این مدت به خاطر حضور در اردوها و تیم ملی سختی های زیادی را تحمل کردم و حتی برای شرکت در یک دوره مسابقه انتخابی در مراسم ازدواج خواهرم هم شرکت نکردم.
وی گفت: به ما گفتند به خانه هایتان بروید و بعد از اینکه غذا خوردم و استراحت کردم ساعت 11و نیم شب اطلاع دادند که فردا برای وزن کشی مسابقه انتخابی به اردو بازگردم. هیچکس نمی تواند یک شبه 6 کیلوگرم وزن کم کند اما در این فاصله فقط توانستم 3 کیلو از وزنم را کم کنم.

باقری با بین اینکه فعلا برنامه ای ندارد، افزود: مسئولی نداریم که به این مشکل رسیدگی کند. وقتی من قبل از مسابقه انتخابی به خاطر اضافه وزن حذف شدم کادر فنی اعلام کرد که با لجبازی نخواستم مسابقه ای بدهم، در صورتی که این طور نبوده و بازیکنی به اندازه من برای رسیدن به هوگوی تیم ملی زحمت نکشیده است.

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی 2011 کره جنوبی تصریح کرد: همان زمان به مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی گفتم اجازه حضور در مسابقه انتخابی را به من بدهند و حتی اعلام کردم تعهد می دهم و امضا می کنم که مدال طلای مسابقات جهانی را بدست می آورم، اما به نظر می رسد مشکل چیز دیگری بوده و نخواستند که من در تیم ملی باشم.

باقری با اعلام اینکه 5 ماه در اردوها و انتخابی ها شرکت داشته، یادآور شد: اگر باخته بودم و قرار بود بهترین بازیکن وزن اول راهی مسابقات جهانی مکزیک شود ناراحت نمی شدم اما حالا شرایط متفاوت است. همیشه برای حضور در وزن اول به راحتی در اردوها وزن کم می کردم و مشکلی در این خصوص نداشتم اما به من اجازه خودنمایی ندادند.

وی با بیان اینکه همه مدعیان این وزن را در دنیا برده، گفت: برای کسب مدال طلای جهان 2 سال برنامه ریزی کرده بودم. در مسابقات دانشجویان جهان حریف کره ای و تایلندی ام را بردم و از لحاظ جسمانی و روانی آمادگی کاملی برای مسابقات جهانی مکزیک داشتم. لجبازی در کار نبوده و من مشکلی برای رقابت انتخابی نداشتم نقیب زاده را 5 بار و مستعان را 6 بار برده بودم اما اجازه ندادند انتخابی بزنم.

باقری در پایان در مورد تیم باشگاهی اش افزود: برای لیگ برتر امسال هنوز تیمم مشخص نیست و مسئولان دانشگاه آزاد تماسی با من نداشتند./آق  
برچسب ها: تکواندو ، باقری ، انتخابی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.