سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش افشاگرانه TV5:

مخالفت عناصر امنیتی ترکیه با سرکوب مردم

شش تن از نیروهای پلیس ترکیه که برای درگیر شدن با معترضان به شدت تحت فشار قرار دارند، در روزهای اخیر دست به خودکشی زده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: رجب طیب اردوغان از حامیانش خواست در انتخابات به معترضان درس بدهند و عملا به زورآزمایی با تظاهرکنندگان بپردازند ، ترکیه در سال 2014 شاهد برگزاری انتخابات شهرداری ها خواهد بود. شنبه پیش هزاران تن از معترضان در شهرهای مختلف ترکیه تظاهرات کردند.

رجب طیب اردوغان در سخنانش بسیار تهاجمی ظاهر شد. وی از طرفدارانش خواست به صورت دمکراتیک در انتخابات شهرداری ها در سال آینده به معترضان درس بدهند. وی در جمع طرفدارانش که در مراسمی به دعوت حزب حاکم برگزار شد، این سخنان را مطرح کرد. اردوغان در روز شنبه معترضان را هرج و مرج طلب خواند. بسیاری از تظاهرکنندگان خواستار استعفای نخست وزیر هستند. جوانان معترض نیز آزادی بیشتر می خواهند و با اسلامی شدن کشور و حاکمیت استبداد در کشورشان مخالفند.

یکی از معترضان ترک گفت: نخست وزیر می گوید که انتخابات به این اعتراضات پاسخ خواهد داد. اما شرکت در انتخابات یعنی تایید حکومت. ما خواهان تحریم انتخابات و ادامه اعتراضات در خیابان ها هستیم. یک زن معترض ترک نیز گفت: من خواستار ادامه تظاهرات تا زمان برگزاری انتخابات هستم. ما تا آنجا که مقدور باشد از این جنبش حمایت خواهیم کرد.

گزارشگر ادامه داد: اعتراضات از دو هفته پیش در بسیاری از شهرهای بزرگ ترکیه ادامه دارد.تیم های فوتبال نیز در حمایت از تظاهرکنندگان در استانبول به معترضان ملحق شدند. دخالت پلیس برای جلوگیری از حرکت معترضان به سوی پارلمان به درگیری های خشونت باری بین نیروهای پلیس و معترضان انجامید. نیروهای پلیس به شدت تحت فشار هستند. یک مقام سندیکایی در پلیس در مصاحبه با روزنامه حریت تاکید کرد، در روز های اخیر شش مامور پلیس دست به خودکشی زده اند.
برچسب ها: ترکیه ، پلیس ، خودکشی ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.