سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوين برنامه‌هاي مناسبتي، ملي و مذهبي ويژه مددجويان

مدير مرکز خدمات اجتماعي منطقه يک گفت: به منظور آموزش و ارج نهادن به مددجويان اجتماعي برنامه‌هاي مناسبتي، ملي و مذهبي ويژه‌اي براي مددجويان تا پايان سال برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سعادتمندي افزود: همه ساله به مناسبتهاي مختلف هر يک از مناطق ويژه برنامه‌هايي را جهت مددجويان سامانسراهاي شهرداري تهران برگزار مي‌کند .
بررسي منابع مذهبي و اسناد تاريخ نشان مي‌دهد که مددکاران اجتماعي به عنوان يک وظيفه انساني، مذهبي و اجتماعي در جوامع مختلف وجود داشته است اما مددکاري اجتماعي حرفه‌اي جديد است که با استفاده از روشها و فنون علمي و بر اساس همان اصول اخلاقي و معيارهاي مذهبي به وجود آمده است عمدي کمتر از 50 سال دارد اواخر قرن 19 به خصوص بعد از جنگ جهاني دوم با رشد نهضتهاي مربوط به اصلاحات اجتماعي و توسعه سازمانهاي خيريه با استفاده از علوم روان شناسي، جامعه‌شناسي و بر اساس اصول حرفه‌اي، روش مدون براي آن به وجود آمد.
سعادتمندي تصريح کرد: منطقه يک نيز با همکاري خيريه‌هاي فعال اقدام به برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي ويژه مددجويان سامانسراي لويزان نموده است.
در کشور ما ايران، مددکاري اجتماعي جديد با ايجاد آموزشگاه‌هاي عالي خدمات اجتماعي در سال 1337 در تهران آغاز شد.
سعادتمندي اظهار داشت: بر طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته توسط مرکز خدمات اجتماعي مقرر شد تعداد 10 برنامه در نواحي و مراکز نگهداري تا پايان سال ويژه مددجويان اجتماعي در سطح منطقه برگزار مي‌شود.
اميد است با همکاري شهرداري و مددجويان اجتماعي برنامه‌هاي بيشتري براي اين عزيزان برگزار شود./ز
برچسب ها: مددجویان ، برنامه ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.