سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش غریق نجات به 30 امداد گر

معاون عملیات امداد و نجات از آموزش های تخصصی غریق نجات به 300 امداد گر درسی و یکم خرداد ماه خبرداد.

حیدر حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب که این طرح ملی در خصوص کاهش غریق نجات در سواحل شمالی صورت می گیرد افزود: به طور متوسط در هر سال یک هزار و 50 نفر در دریای خزر غرق می شوند که طبق آمار پزشکی قانونی این طرح توانسته موفقیت 50 درصدی را در کاهش این آمار درسال گذشته به خود اختصاص می دهد.
وی تصریح کرد: آموزش امدادگران در سواحل دریای خزر شامل اصول نجات غریق آموزش شنا، کار با قایق های نجات واصول جست و جو ونجات است که در جهت کیفیت این آموزش ها صورت می گیرد.
حیدری در ادامه بیان داشت: وجود قایق های نجات، آمبولانس های دریایی که به نیروهای متخصص مجهز باشند، جست و جو و نجات در دریا ومراکز امداد و نجات دریایی از جمله عوامل موفقیت درعملیات امداد و نجات دریایی است.
وی با اشاره به مراحل پنجگانه امداد و نجات دریایی تصریح کرد: جست و جو و نجات از منطقه خطر، حفظ شرایط مصدوم و انتقال آن تا مراکز اصلی و فرعی امداد و نجات دریایی ارائه کمک های اولیه و انتقال به مراکز درمانی مجهز تر از مراحل پنجگانه است که ابتدا اصل نجات از آب و خطرات ناشی از آن را باید اضافه کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح آموزش امداد و نجات در سواحل دریای خزر در 250 پایگاه در طول دریای خزر و به مدت 5 روز از سی و یکم خرداد ماه شروع خواهد شد./ل
برچسب ها: امدادگر ، نجات ، دریایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.