سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش دامنه اعتراضات ضداردوغان به اروپا

تظاهرات عليه سياست هاي رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه به اروپا نيز کشيده شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ تظاهرکنندگان ترک مقيم آلمان با شعار «اينجا ميدان تقسيم بروکسل است» در برابر مقر پارلمان اروپا در بروکسل تجمع و با تحصن کنندگان در ميدان تقسيم استانبول و ديگر شهرهاي ترکيه اعلام همبستگي کردند. تظاهرکنندگان که از گروه هاي مختلف ديني و قومي و سياسي بودند عليه سياست هاي دولت اردوغان شعار دادند و خواستار استعفاي او و سرنگوني دولت حزب عدالت و توسعه شدند. آنها با حمايت کامل از معترضان در ترکيه، نحوه برخورد دولت با آنان را محکوم کردند. 

تظاهرکنندگان در بروکسل سياست اردوغان در ترکيه را برتري طلبانه و متکبرانه توصيف و او را به در پيش گرفتن سياست «مشت آهنين» در برابر معترضان متهم کردند. آنها ضمن مخالفت با تکروي هاي اردوغان تاکيد کردند اين گونه رفتارها، مشروعيت او را از بين مي برد. معترضان تاکيد کردند دولت کنوني ترکيه ديکتاتوري و متعصبانه است و به آزادي مردم و حقوق آنان احترام نمي گذارد. شماري از معترضان در حالي که پرچم سوريه را در دست داشتند دولت ترکيه را مسئول مداخله در امور سوريه و توطئه براي تشديد بحران در اين کشور توصيف کردند. 

کشيده شدن دامنه اعتراضات عليه دولت اردوغان به پايتخت هاي اروپايي بر فشار سياسي بر اين دولت مي افزايد و ماهيت آن را بيش از گذشته نمايان مي کند. 

برچسب ها: ترکیه ، اعتراض ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.