سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"فقر و گرسنگي" اروپاييان را به خيابان‌ها کشيد

هزاران نفر با تجمع در مرکز لندن خواستار کمک کشورهاي ثروتمند به ريشه کني گرسنگي فقر در جهان شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از بي‌بي‌سي، هزاران نفر با تجمع در پارک مرکز لندن از کشورهاي ثروتمند جهان خواستند با تلاش بيشتر فقر و گرسنگي را در جهان کاهش دهند. در ميان تظاهرکنندگان، برخي از شخصيتهاي سرشناس نيز حضور دارند.

هدف سازمان دهندگان اين تجمع بزرگ اين امر بود که به جهانيان  تذکر دهند هر سال دو ميليون کودک در جهان بر اثر گرسنگي مي ميرند. آنها خواستار حمايت بيشتر از کشاورزي در کشورهاي فقير و جلوگيري از سوءتغذيه شدند و همچنين تاکيد کردند بايد از فرار مالياتي شرکتهاي بزرگ چند مليتي که در کشورهاي در حال توسعه کار مي کنند، جلوگيري کرد.

کشور انگليس قصد دارد مسئله سوءتغذيه را يکي از اولويتهاي خود در اجلاس آينده گروه هشت قرار دهد. رهبران هشت کشور ثروتمند جهان هفته آينده در ايرلند شمالي گردهم خواهند آمد و انگليس بايد به عنوان رياست اين اجلاس تغييرات اساسي را  ايجاد کند.

سازمانهاي خيريه اي که اين تجمع را سازماندهي کرده اند ،بيان کردند غذا به اندازه کافي در جهان وجود دارد با وجود اين يک هشتم مردم جهان غذاي کافي در اختيار ندارند. بسياري معتقدند گروه هشت اين فرصت را دارد  که به رسوايي خاموش نسل حاضر  پايان دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فقر ، لندن ، تظاهر ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.