سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش فقر و فلاکت در سرزمين هاي اشغالي

شمار فزاينده اي از صهيونيستهاي ساکنان فلسطين اشغالي در فقر شديد فرو رفته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ سازمان همکاري و توسعه اقتصادي در گزارشي که به تازگي منتشر کرده است مي گويد اسرائيل در بين ساير اعضاي اين سازمان بالاترين ميزان افراد فقير را داراست. بر اساس اين گزارش يک پنجم اسرائيليها فقيرند."استر"  يکي از فقراي اسرائيلي به شمار مي رود. وي پيشتر بخشي از قشر متوسط به شمار مي رفت تا روزي که فروشگاهش ورشکسته شد. امروز او مجبور است از فروشگاههاي پوشاک دست دوم لباسهايش را تهيه کند.

وي گفت :من فقط اندکي کمک هزينه بابت معلوليت دريافت مي کنم و درآمد ديگري ندارم.  همسرم حد اقل درآمد را دريافت مي کند. اوضاع براي ما  بسيار دشوار شده است. فردي که فروشگاههاي پوشاک دست دوم را راه اندازي کرده است مي گويد از چند سال پيش شمار فزاينده اي از خانواده ها به  کمک هاي خيريه وابسته شده اند. 

نسيم زيوني موسس انجمن پيچون لو براي کمک به فقرا گفت :به رغم همه کارهايمان به نفع سازمانهاي غيردولتي، شمار فقرا از هشتصد هزار نفر به يک ميليون و نهصد هزار نفر افزايش يافته است. يعني يک ميليون و صد هزار اسرائيلي که پيشتر بخشي از قشر متوسط بودند به تدريج زير خط فقر گرفتار شده اند.

شمار فزاينده اي از ساکنان حومه هاي شهرهاي اسرائيلي در انزوا قرار گرفته اند. در حال حاضر ثروت در انحصار بخش کوچکي از جامعه است که کمک چنداني به توسعه جامعه نمي کند. 
يک جامعه شناس مي گويد دولت اسرائيل هزينه هاي اجتماعي را کاسته است تا بودجه  بيشتري به شرکت ها اختصاص دهد.

شلومو سويرسکي مدير مرکز آدوا گفت : آنان ماليات بسيار کمي از شرکتهاي بزرگ مي گيرند. اين ماليتها مي توانست هزينه هاي آموزش و پرورش، تامين اجتماعي، بخش بهداشت و خدمات را تامين کند.  در حومه تل آويو، بيشترين تعداد فقرا متمرکز شده اند. "استر" در آپارتماني نسبتا مناسب زندگي مي کند اما مي گويد پس از پرداخت اجاره خانه ديگر هيچ پولي براي امرار معاش برايش  نمي ماند. وي براي تغذيه به سازمانهاي خيريه متوسل مي شود.

 کارين کوهن دبير کل موسسه خيريه پيچون لو براي فقرا گفت : قوانين جديدي در اسرائيل ايجاد شده که افرادي در وضع استر را در وضع وخيمتر و فلاکت فرو مي برد. سازمان توسعه و همکاري اقتصادي، اسرائيل را در بين پنج عضوي قرار داده است که در آنها  بيشترين فاصله درآمدي بين فقرا و ثروتمندان وجود دارد. 

برچسب ها: فقر ، اسرائیل ، اشغالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.