سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان/

سهم کردستان از بودجه امسال 20 درصد است

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره گفت: امسال 40 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای کشور در نظر گرفته شده است، که سهم استان کردستان از این میزان 20 درصد است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سید احسن علوی، با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای استان کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر بحث ملی سدها و پروژه چهار بانده شدن جاده همدان به کردستان و جاده کرمانشاه به کامیاران از مهمترین طرح‌های عمرانی در دست اجرای کردستان است.

وی با اعلام اینکه تاکنون 92 میلیارد تومان طلب پیمانکاران این پروژه عظیم پرداخت شده است، افزود: همچنین تا پایان سال جاری پروژه خطوط ریلی راه‌آهن از همدان به کردستان در دستور کار قرار دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه استان کردستان 150 هزار نفر بیکار دارد، تصریح کرد: این استان ظرفیت پیشرفت را دارد اما به دلایل خاص از جمله جنگ و مسایل سیاسی، کارهای عمرانی تا حدودی تعطیل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کردستان، از نظر سرانه رشد در بین 8 استان محروم کشور کمترین سهم را دارد.

علوی یادآور شد: خوشبختانه در راستای توسعه و آبادانی کردستان، در دولت‌های پیشین و حال پیشرفت چشمگیری صورت گرفته و امیدواریم در سایه دولت آینده هم این پیشرفت ادامه داشته باشد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: کردستان ، اعتبار ، عمرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.