سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد :

افزایش چند برابری افراد تحت پوشش صندوق حمایت ازهنرمندان دردولت دهم

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی گفت: افراد تحت پوشش صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در طول چهارساله دولت دهم چند برابر بیشتر از گذشته شده که آمارهای موجود این موضوع را تایید می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پایگاه اطلاع رسانی دولت، " سید محمد حسینی " با اعلام این خبر با اشاره به دستاوردهای خوب دولت در حوزه فرهنگ و هنر گفت: کل کارنامه وزارت ارشاد در مجموعه کتابی ارائه خواهد شد تا بر اساس آمار و ارقام بتوان مقایسه ای با دوره های گذشته داشت. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:برخی از افراد که تمام زحمات سالهای اخیر را نادیده می گیرند، ببینند چه اقدامات متنوعی طی سال های اخیر در حوزه فرهنگ و هنر اتفاق افتاده است. 
به گفته حسینی خوشبختانه با فعالیت های انجام شده در هیچ زمینه ای حالت ایستایی نداشته ایم و در تمام عرصه ها اقدامات ارزنده ای انجام شده است. 
نایب رئیس شورای عالی سینما خاطرنشان کرد: ممکن است انتظارات مخصوصا در مورد سینما بیش از اینها باشد اما آمار تولیدات و کیفیت آثار نشاندهنده پیشرفت سینما در چند سال اخیر است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به تصویب نامگذاری روز بزرگداشت صائب تبریزی در تقویم رسمی کشور از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده، قرار بر این است که ۱۰ تیرماه در تقویم به نام صائب تبریزی شاعر بلند آوازه نامیده شود تا هر ساله برزگداشتی به منظور بررسی ابعاد شخصیتی و سبک شعری وی برگزار شود. 
حسینی در ادامه به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در مدت باقیمانده فعالیت دولت دهم اشاره کرد و افزود: اقدامات و برنامه های متعددی هماهنگ شده تا یکی بعد از دیگری انجام شود. 
وی برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی قبل از ماه مبارک رمضان و برپایی نمایشگاه بازی های رایانه ای از جمله این برنامه هاست که مقدمات برپایی آنها انجام شده تا با کسب تجریبات از سالهای گذشته این نمایشگاه ها با کیفیت بهتری برگزار شود. 
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی همچنین به برپایی نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره کمکی برای ارتقای کیفی نمایشنامه ها بود که با ورود افراد توانمند، در آینده هنرمندان تئاتر بتوانند با پشتوانه قوی در حوزه نمایشنامه نویسی و تئاتر فعالیت کنند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.