سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح نخستين پايگاه رصد و مراقبت فضايي كشور:

توانمندي‌هاي ملت ايران در استفاده از فضا در حال تكميل‌شدن است

رئيس‌جمهور با بيان اينكه اگر بخواهيم در دنيا جايگاه ممتاز و اثرگذاري داشته باشيم، بايد در مرزهاي دانش حركت كرده و از ظرفيت‌هاي فضا هم استفاده كنيم، گفت: امروز گام به گام توانمندي‌هاي ملت ايران در استفاده از فضا در حال تكميل شدن است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور پيش از ظهر امروز(يكشنبه)‌ و در مراسم افتتاح نخستين پايگاه رصد و مراقبت فضايي كشور، افتتاح اين پايگاه را يك اتفاق بزرگ، پيشرفت ارزشمند و خدمت مفيد به ملت ايران دانست و گفت: اگر بخواهيم در دنيا جايگاه ممتاز و اثرگذاري داشته باشيم بايد در مرزهاي دانش حركت كرده و از ظرفيت‌هاي فضا هم استفاده كنيم.

وي ضمن تبريك اين دستاورد بزرگ به ملت ايران و همه متخصصين و كساني كه در راه اعتلاي پرچم ايران و توحيد و عدالت تلاش مي‌كنند، خاطرنشان كرد: امروز گام به گام توانمندي‌هاي ملت ايران در استفاده از فضا در حال تكميل شدن است، چنانچه امروز شاهد افتتاح مركزي هستيم كه مي‌تواند در يك فاصله بسيار دور، فضا را رصد و كنترل كرده و تحولات آن را دريافت كند و ان‌شاء‌الله در آينده مخابره نيز داشته باشد.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: اين مركز به متخصصين كشور اين امكان را مي‌دهد كه تحولات محيط را به خوبي سنجيده و اتفاقاتي را كه مي‌افتد، رصد كرده و برنامه‌هاي لازم براي استفاده از آن را تنظيم كند.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه مجموعه تجهيزاتي كه در پايگاه رصد وجود دارد، ساخت متخصصان و فرزندان ايران اسلامي است، تصريح كرد: مهمتر از اين تجهيزات نرم‌افزار، دستور كار و انديشه‌اي است كه مي‌تواند از اين تجهيزات استفاده كرده و دريافت‌ها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و دستاوردها و نتايج لازم را استخراج كند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه ساخت چنين مجموعه‌اي كار بسيار بزرگي است كه فقط معدودي از كشورها، مشابه آن را در اختيار دارند، خاطر نشان كرد: اگر پس از اين ماهواره‌اي به فضا بفرستيم، مي‌توان از همين مركز، كار دريافت اطلاعات و مديريت پيام‌ها و رفتارهايش را انجام داد.

رئيس‌جمهور اظهار اميدواري كرد كه در مسير پيشرفت با همين سرعت به جلو رفته و به جايي برسيم كه همه نيازهاي كشور در مرز دانش روز به دست متخصصين ايراني در اختيار ملت قرار گيرد.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.